Full version: Nöjd med inköp
Östh
Brukar varje år, så här års köpa krokus o pärlhyacinter. Inne ger de mig en härlig föraning om vårens ankomst. Pluset är ju sedan att de utomhus ger mig glädje i så många år. Mycket prisvärda tycker jag även om jag just nu inte har koll på vad lökar kostar. rolleyes.gif
Eva i Höga
Ja, jag håller verkligen med dig! Det är så roligt att ha de små lökarna i väntan på våren och det är ju bonus att man kan ha dem kvar utomhus i många år. Nu finns de att köpa i fina krukor med pynt runtom så de är ju dyrare nu än de var förut när de bara fanns i en vanlig plastkruka. Men det är billig glädje jämfört med en del andra som man inte kan ha så länge, t ex våreld som inte blir så fin även om man pysslar om den efter alla konstens regler.
smajlizz
Håller också med! Det är så vackert med pärlhyacinter i en glaskruka med småsten! smile.gif
nelly.trott
Jag hänger med på denna har också pärlhyiacinter och vita krokusar =) de börjar slå ut och dofta så ljuvligt =)
renate
Visst är det trevligt med lite vårblommor i kruka innomhus.Jag ska köper våriris och ev lite krokus.Inga pärlhyacinter jag har så många de sprider sig som pesten här,nåja vad gör det?men blasten är så skräpigt när de blommat över.
cbe
oh, vad jag blir avundsjuk ... Jag vill också ha! Men det finns inte en chans att några pärlhyacinter skulle överleva i vårt hem. Jag försöker då och då smyga in blommor, men det tar katterna vanligtvis en dag eller två så är de söndertuggade ranting.gif Tjockbladiga växter är det enda som får vara ifred och det är knappt det. Jag får satsa på utesäsongen istället. Suck ...
Elendil
Jag har en liten kruka med påskliljor på jobbet eftersom de är giftiga för mina katter.

cbe- Katterna rör inte mina orkidéer, däremot så har jag ampellijor för deras skull och de brukar se rätt luggslitna ut ibland.
Betty
CITAT (renate @ 01-02-2009, 16:32) *
Visst är det trevligt med lite vårblommor i kruka innomhus.Jag ska köper våriris och ev lite krokus.Inga pärlhyacinter jag har så många de sprider sig som pesten här,nåja vad gör det?men blasten är så skräpigt när de blommat över.

Mitt största problem med pärlhyacintblasten är att den står grön så länge, önskar den ville vissna ner fortare. Ofta rycker jag bort den innan den hunnit vissna bara för att jag är så trött på de gröna ruggarna men det gör inte så mycket, de sprider sig ju så himla mycket ändå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon