Har två hibiskusplantor i mitt fönster och båda verkar vara angripna av något slags skadedjur. På undersidan av bladen ser jag ibland små millimeterstora avlånga svarta små kryp som jag brukar försöka avlägsna men det kommer alltid fler. Vissa av bladen, inte särskilt många, ser ut att ha blivit ätna lite på. De har små hål ca 1x1 cm med taggiga kanter. Jag undrar vad detta kan vara och ifall jag kan göra något för att bli av med dem? För jag antar att det är dessa små minimala kryp som äter lite på bladen. Det är iofs konstigt att det är så få blad som blivit ätna på. Krypen verkar bara husera på bladens undersida. Har aldrig sett på ovansidan. Det är dessutom bara hibiskusarna som har visat sig bära på dessa små djur, resten av mina växter i fönstret som står tätt intill har inte blivit drabbade, än så länge i varje fall...!
Förutom detta så har hibiskusarna tappat väldigt många blad och vissa är bruna längst ute i kanterna. Men det kanske bara beror på årstiden och det knappa ljus de får?
Tack på förhand!