cistus
Papayafrön gror oftast efter några veckor, växer till några cm höjd och sen dör de. Jag har haft luftig jord med fingrus, vattnat med ordentliga intervall. Har någon fått plantorna högre än 10 cm tar jag av mig hatten och ber om tips!
/cistus
Christer i Falköping
Papayor klara ine av drag alls när de är små. Inte heller klarar de för torr eller blöt jord heller. Är det dessutom under tjugo grader brukar de också ge upp. Detta alltså när de är små, de blir lite tåligare när de blivit några månader. De måste alltså stå varmt, dragfritt, fuktigt (men inte blött) och i starkt ljus när de sås.

Har lyckats få några exemplar något högre än metern :-)
Christer.
MariaS
CITAT (Christer i Falköping @ 31-01-2009, 07:45) *
Papayor klara ine av drag alls när de är små. Inte heller klarar de för torr eller blöt jord heller. Är det dessutom under tjugo grader brukar de också ge upp. Detta alltså när de är små, de blir lite tåligare när de blivit några månader. De måste alltså stå varmt, dragfritt, fuktigt (men inte blött) och i starkt ljus när de sås.

Har lyckats få några exemplar något högre än metern :-)
Christer.

NÅGRA! Jag har allt sett din samling av papayor, det var väl i alla fall en 5-6 stycken! Synd att du inte kunde få med dig dem hem....
Orange
Jeg har Papaya med frukt i veksthuset. Temperatur ca 10-11*C.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon