Full version: Midnattsros
Mimika
Nu vågar jag mig på en midnattsros, jag med. Hoppas bilden kommer med.
Den förbryllar mig lite den här fina rosen , en gallica. Jag köpte en annan gallica, som visade sig vara en ros som jag inte gillade... den blommade som attan och skräpade ner tyckte jag.. så jag grävde upp den igen och lämnade tillbaka den där jag köpte den. Fick denna i stället.
Ångrar det inte, den är så vacker!! Vinröd, med lätt inåtböjda kronblad och en såå elegant luftig ros. Men jag hittar den i detta utförande bara hos Noranettan, vilket ju är betryggande... men på alla andra ställen ser rosen helt annorlunda ut, mer kompakt och lite så där allmänt gallicalik. A d B är ju inte det, den har enligt min ringa roserfarenhet ett rätt eget uttryck.
Ezereht
oooh supersnygg! Jag gillar sådär bolliga rosor!!
noranettan
Jag kan inte tänka mig att det är något annat än AdB du har! Men den kan ta sig olika uttryck beroende på väder och läge. Jag ske se om jag kan hitta någon mer bild på min. Det är en jättefin ros!
noranettan
Jag hittade en bild med ett helt annat uttryck. Ska se om jag får in bilden eller om det blir en länk.
http://www.alltomtradgard.se/min-sida/Anet...hoto/?id=373856
Kajsa
Ja den var härligt bollig, inte så vanlig väl ?
renate
Den är snygg,liknar inte riktigt gallica på din bild,men på noranettans bild är den mera lik gallica.En ros med flera ansikten sas.
gulmåra
Åååhhh vilken vacker ros!! Bollig, skir uppenbarelse wub.gif
Jättefina bilder med den gråa stenen/berget bakom.

Den åkte högt upp på önskelistan!
svennis
Assemblage des Beautes! Nyponen sitter fortfarande kvar här.
De är lite annorlunda, halva..

Assemblage des Beautes 002.JPG

Assemblage des Beautes 001.JPG
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon