carina hjo
Förra året satte jag en långsamt framväxt plan i verket och byggde om ett uthus till till uterum.

Projektet dokumenterades noggrant och blev så småningom en hemsida.

Jag har nyligen blivit medlem här för att hitta lite trädgårdsinspiration inför nästa säsong. Eftersom jag hittat så många inspirerande bilder på växhusbyggen och annat fint så tänkte jag dela med mig av mitt eget bygge. Förhoppningsvis kan det inspirera fler att komma igång!

Det är inledningsvis mycket text och många bilder, så fyll på kaffekoppen och följ med på resan här!

http://web.telia.com/~u07801844/uterummet.html
nelly.trott
CITAT (carina hjo @ 31-01-2009, 18:40) *
Förra året satte jag en långsamt framväxt plan i verket och byggde om ett uthus till till uterum.

Projektet dokumenterades noggrant och blev så småningom en hemsida.

Jag har nyligen blivit medlem här för att hitta lite trädgårdsinspiration inför nästa säsong. Eftersom jag hittat så många inspirerande bilder på växhusbyggen och annat fint så tänkte jag dela med mig av mitt eget bygge. Förhoppningsvis kan det inspirera fler att komma igång!

Det är inledningsvis mycket text och många bilder, så fyll på kaffekoppen och följ med på resan här!

http://web.telia.com/~u07801844/uterummet.html

OJ OJ OJ siket jobb du har gjort !!! Jag gillar ideen med fönster du har gjort !!!
Mycket fint !
Red Top
Det blev verkligen fint tummenupp.gif

Fantastiskt vad man kan göra om man tar sig tid och har orken yes.gif

Hoppas det blir en fin vår och sommar, så ni verkligen får njuta av ert rum.
Christina i Taxinge~
Jättejättejättefint!
Och du har verkligen all min beundran för att du fixat detta själv!!! tummenupp.gif yes.gif

Med tummen mitt i handen lär jag aldrig kunna härma dig även om du inspirerat mig massor!
Tack för visningen!
Sussie F-Flower
Välkommen hit Carina! biggrin.gif

Vilket underbart uterum du har gjort! Tänk vad mycket man kan åstadkomma med en bra inspiration, goda idéer och en stor kreativitetsförmåga! tummenupp.gif

En stor eloge till dig för allt arbete som du gjort och tack för att du visade oss ditt "bygge" steg för steg!
CillaM
Helt otroligt! Så snyggt! Bra kvinna reder sig själv har jag alltid sagt men detta slår ju det mesta tycker jag blomma.gif
Eva i Höga
Välkommen hit! Och som du själv säger, bygget blev jäkligt bra! Du är en händig kvinna!
kasam
Även jag hälsar dig välkommen hit.

Fantastiskt bygge du åstadkommit!!!
Jättecharmigt!!!! bravo.gif

Jag har funderingar just kring gamla fönster o kunna bygga något litet uterum/lusthusbetonat.
Tyvärr inte händig själv, men bara att ta del av ditt bygge gav ju en massa idéer o lösningar...
Tack för titten!!! thanks.gif
Biggan_
Verkligen jättefint! tummenupp.gif
Så kul att få följa ditt arbete i bilder. Hmmm......göra i ordning fönstren, fy vilket arbete du har haft med bara fönstren.
Välkommen hit säger jag också! rose.gif

Therese3z
Hur fint som helst!! Jätteduktigt!
Jag vill också ha ett litet uterum åt mina hoyor som de kan vara i på sommaren! *lite avundsjuk*
Men än så länge får jag ge mig till tåls, har lite andra saker som måste göras först (bygga klart köket och bygga två badrum, m.m..) men sen jäklar! biggrin.gif
Monarda
Oj, så charmigt! tummenupp.gif Fjärran från alla tråkiga, prefabricerade modulbyggen. Riktigt bra blev det, du kan verkligen vara nöjd med dig själv.
Fågelvägen
Vackert och kreativt, återanvändning av bästa slag! Att reparera så många gamla fönster på så kort tid - vilken energi! (För så himla roligt är det ju inte...) bravo.gif bravo.gif Snyggt dokumenterat också.
blomkronan
Imponerande jobb bravo.gif Oj w00t.gif vilket jobb du hade lagt ner på fönstren... jag har tröttnat vid fönster nummer 2... Inspererad JA... nu planeras det... g.gif

Och välkommen till odla biggrin.gif
Motti
Kan bara instämma med föregående talare !snyggt jobbat tummenupp.gif Och fy vad man blir sugen på ett sådant uterum !Och fönstrena !du borde ha medalj i tålamod för det blomma.gif Hiskeligt jobb ju !O vad man längtar efter våren nu när man såg alla dina fina bilder rolleyes.gif

Mvh Motti
HelenN
Vad duktig du är som gjort SÅÅÅÅ fint!!!! Det märks att du har egna idéer och kan göra enligt dina önskemål...underbart jobbat!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon