Full version: AntiTipstråd
Micke_B
Hej

Fick en idé om en tråd som handlar om vilka sorter man avråder ifrån! Jag tänkte mig framförallt om ni har några åsikter kring se "beprövade sorter" som ni har lite mer avvikande åsikt om?

Själv skall jag fundera på om jag kommer på någon sort, eventuellt kan jag börja med Gelbe Dattelwein vars smak flera rekommenderar medan jag själv tyckte den var på sin höjd helt ok.

/Micke
Åsa, mälardalen zon 2
Mangolden Rhubarb Chard (syn. Ruby Chard) verkar många trädgårdsjournalister gilla att fotografera eftersom den är på bild ganska ofta, fast jag tycker aldrig de blir sådär stora frodiga och med rött bladverk, hos mig bara går de upp i blom även de år jag testat så i juni, så för tidigt har jag ju inte sått den. Det finns bättre mangoldsorter.

Tomat: Tiny Tim och Totem = väldigt blaskig tomatsmak om man jämför med många andra tomatsorter som man kan odla.
RibesRubusVitis
Svarta vinbäret Storklas rekommenderas ofta, men hos mig blir bären alltid surare än andra sorter.
Preussen
chilefrukten Apache F1. Jag har inte lyckats få goda gula tomater oavsett vilka sorter jag odlat så jag satsar istället på röda, svarta och andra färger.
blomkronan
CITAT (Preussen @ 01-02-2009, 09:57) *
chilefrukten Apache F1. Jag har inte lyckats få goda gula tomater oavsett vilka sorter jag odlat så jag satsar istället på röda, svarta och andra färger.

Hej Preussen... det växer inte tomater på chili... giggle.gif
blomkronan
Edit: det blev något fel...
Preussen
CITAT (blomkronan @ 01-02-2009, 10:37) *
Hej Preussen... det växer inte tomater på chili... giggle.gif

rolleyes.gif didnt see that one comming smile.gif

möjligen i Gävletrakten efter Tjernobyl kan detta ske. vem vet smile.gif
Pata
Kul tråd! Vi har alltid misslyckats med sparris, vilket de flesta säger är enkelt. I år tar vi nog upp våra fem sparrisplantor och kastar...

Färdigodlade tomatplantor med frukt (ofta Tiny Tim och Totem) är ingen höjdare. Jobbade på en plantskola ett tag. Att prova dessa tomater var inget roligt.
Jan af Lisö
Äpplet Säfstaholm i Stockholmstrakten, mjöligt oh smaklöst !!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon