tepa
Hej

Nu har Finland avgjort vilken låt som ska tävla i Eurovisan i Semifinalen. Jag tyckte den var bra. Men jag är ju PATRIOTISK !

Hälsn Åländska Tepa
tepa
Det var ju inte så länge sen som snygga LORDI vann hela hoiton ???

Så varför skulle inte Finland ta hem denna Pokal i år ?

HÄ HÄ HÄ

Åländska /Finska Tepa
Huggorm
Tyckte Finlands bidrag förra året var bland de bästa, men det gick ju inget vidare för dom i finalen

Eidt: 2007 var det nog förresten
KURT
Eurotrash kanske hade fungerat för några år sedan, men det verkar redan gammalt - videoversionen:

http://www.youtube.com/watch?v=ybbNQnSPseA
Red Top
Den låten borde ha en chans! Fastnade i minnet direkt tummenupp.gif
Christina i Taxinge~
Jag gillade den låten!!!

Men jag tyckte det var en obehaglig video.....lite läskig.......
Jo, jag hörde texten, men jag tyckte videon var alldeles för morbid iaf!

Whiskuchi
CITAT (tepa @ 31-01-2009, 23:18) *
Det var ju inte så länge sen som snygga LORDI vann hela hoiton ???

Så varför skulle inte Finland ta hem denna Pokal i år ?

För att Lordi var förhållandevis nyskapande, detta var en gammal trött repris på något Europa tröttnade på för över tio år sen?
Anma
Har E-type flyttat till Finland??? unsure.gif

(nä, så kan det ju inte vara, i så fall glömde han sin otroligt duktiga kvinnliga sångerska här.)
Boxer
CITAT (Anma @ 01-02-2009, 12:32) *
Har E-type flyttat till Finland??? unsure.gif

Där satt den! Jag kunde inte själv komma på var jag "hört den låten förut".

Hade jag inte haft så svårt för E-types monotona bröl, hade jag inte varit så avog.

Floppy
tummenupp.gif från mig iaf...jag gillar den skarpt...men det är ju min typ av musikstil oxå...
KURT
CITAT (Boxer @ 01-02-2009, 14:14) *
Där satt den! Jag kunde inte själv komma på var jag "hört den låten förut".

Hade jag inte haft så svårt för E-types monotona bröl, hade jag inte varit så avog.

Visst anklagas Waldo's Peoples låt för att vara ett plagiat, men inte av E-type. Utan av 1980-tals-hitten Wouldn't It Be Good från 1984 av Nik Kershaw, jämför själva:

Wouldn't It Be Good - 1984
Loos Control - 2009
.
Berith
CITAT (tepa @ 31-01-2009, 23:10) *
Hej

Nu har Finland avgjort vilken låt som ska tävla i Eurovisan i Semifinalen. Jag tyckte den var bra. Men jag är ju PATRIOTISK !

Hälsn Åländska Tepa

Tydligen skriven av två Skövde-killar. yes.gif
tepa
Hej Berith

Är det Ari Lehtonen du menar, så är han finne från början...

Hälsn Tepa
Berith
CITAT (tepa @ 06-02-2009, 09:13) *
Hej Berith

Är det Ari Lehtonen du menar, så är han finne från början...

Hälsn Tepa

Neej.... Men jag missuppfattade nog? g.gif Dom skrev den nog inte fast det sägs så, utan dom producerade?

Intervju i Radio Skaraborg.
Monaxe
Tycker det var en helt ok låt, varför skulle inte den gå hem i Europa?

Låter väl som de flesta andra som tävlar i melodifestivalen, denna gigantiska cirkus som ingen är oberörd av...
Boxer
Det är mycket möjligt att den funkar i tävlingen om den inte blir diskad p.g.a. plagiat.

Det jag gillade med låten var just refrängen, och svaret på varför fick jag av Kurt.

Nik Kershaw var en av alla 80-talsartister som präntat sig fast i mitt huvud, ganska ofta enbart av nostalgiska skäl. En del låtar från den tiden, tycker jag egentligen är pompösa, taffliga och patetiska, men ändå sitter dom fast i både minnet och hjärtat som frön från snärjmåra på en lockig hundpäls. wacko.gif

Det är just "E-Type-soundet" som gör att jag inte kan ta till mig den. (har lite svårt för karlar som aldrig blir vuxna)
Farbror Blå
[b]Jag ogillar all musik där texten "pratas fram" en låt ska kunna sjungas, man ska vilja sjunga med.
E-type klass håller den inte tycker jag. Tacka vet jag Lordis låt DET var musik det Hard Rock Hallelujah
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon