Misty
Jag skulle vilja ha lite goda råd ang märkpennor, pinnar mm. Förra året hade jag skrivit med blyerts på frystejp och ställt ut sådderna. Det var inte mycket som gick att läsa när våren kom.
Nu har jag skrivit med en vattenfast tuschpenna, på frystejp, undrar om det håller?
Sen då? Måste man köpa (dyrt) riktiga plastpinnar till alla 826457813529842 stycken omskolade småplantor?
Jag har även skrivit på plastbestick med vattenfast penna och det gick ju bra....................
Hur gör ni andra?
Red Top
Om du äter Lätta, Bregott eller liknande, Kan du ta locken till paketen och klippa till lagom stora remsor. Skriv sedan med vattenfast penna. Det går utmärkt. yes.gif
MariaS
Persienner kan man klippa i lagom stora bitar. Dessa går det att skriva på med blyerts som sitter kvar! sen är det bara att återanvända till nästa år.
Red Top
CITAT (MariaS @ 01-02-2009, 08:12) *
Persienner kan man klippa i lagom stora bitar. Dessa går det att skriva på med blyerts som sitter kvar! sen är det bara att återanvända till nästa år.

Jag sitter och funderar. Hur ser dina persienner i fönstren ut sen? g.gif flirting.gif
Lady Hamilton
Jag använder mig av plastmärkpinnar i olika färger. De är jättebra man skriver med blyerts och kan på så vis sudda och återanvända dem många gånger

Sticketiketter

blomkronan
CITAT (Lady Hamilton @ 01-02-2009, 09:22) *
Jag använder mig av plastmärkpinnar i olika färger

Sticketiketter

sick.gif va mycke plats du har... smart med olika färger smile.gif tack för tipset...
Lady Hamilton
CITAT (blomkronan @ 01-02-2009, 09:25) *
sick.gif va mycke plats du har... smart med olika färger smile.gif tack för tipset...

Mycket plats?? whist.gif .......jag har ca 24m² för året runt odling, men skulle lätt fylla up det tredubbla crazy.gif
blomkronan
CITAT (Lady Hamilton @ 01-02-2009, 09:35) *
Mycket plats?? whist.gif .......jag har ca 24m² för året runt odling, men skulle lätt fylla up det tredubbla crazy.gif

tummenupp.gif det är rätt person som har det utrymmet smile.gif
Här har operation övertalning börjat naughty.gif Altangolvet är på plats... nu fattas bara tak och inglasning whist.gif
Irene_L
Jag använder lock som är vita på insidan....från glassburkar, kakburkar ja allt möjligt funkar. Jag klipper avlånga lappar av locket och sen skriver jag blomnamnet med blyerts. Blyerts funkar bäst. Det sitter kvar bäst.

Lady Hamilton
kompiskram.gif Ja just blyerts märkning tummenupp.gif är vi rörande överens om att det är det som håller bäst. "Tusch" o "sprit" textning har en förmåga att försvinna.
Sussie F-Flower
CITAT (Lady Hamilton @ 01-02-2009, 09:22) *
Jag använder mig av plastmärkpinnar i olika färger. De är jättebra man skriver med blyerts och kan på så vis sudda och återanvända dem många gånger

Sticketiketter

WAOW!!! Vilken "anläggning"!!! tummenupp.gif Vad snyggt och prydligt du hade! Är det årets...?

Odlar du åt hela byn eller...? giggle.gif giggle.gif
Lady Hamilton
CITAT (Sussie F-Flower @ 01-02-2009, 11:20) *
WAOW!!! Vilken "anläggning"!!! tummenupp.gif Vad snyggt och prydligt du hade! Är det årets...?

Odlar du åt hela byn eller...? giggle.gif giggle.gif

Bilden är från tidigare men det brukar se ut så här till o börja med, sedan har jag plantor o sådder ÖVERALLT sweatingbullets.gif brukar driva ca 1000 plant/år och då behövs det verkligen att plantorna är märkta
Åsa, mälardalen zon 2
Jag använder etiketter i plast och skriver med blyerts. Jag köper INTE nya varje år, skriver man med blyerts kan man sudda bort texten med ett vanligt suddgummi och skriva dit något nytt, så etiketterna går att använda i flera år.
fröhamstern
CITAT (Irene_L @ 01-02-2009, 10:06) *
Jag använder lock som är vita på insidan....från glassburkar, kakburkar ja allt möjligt funkar. Jag klipper avlånga lappar av locket och sen skriver jag blomnamnet med blyerts. Blyerts funkar bäst. Det sitter kvar bäst.

vilken bra ide`!! Såna har vi ju massor av. Tack för tippset...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon