Full version: Jordärtskocka
Riskull
Hej!

Var kan man köpa jordärtskocksknölar? Tips på postorderfirma. Bor I Halmstadtrakten.

TACK!

Michael
Preussen
tomatklubben
Åke Truedsson säljer en sort som heter Bianca. Kolla på länken och kontakta. Annars har jag en god vän som har ganska många olika sorter. Jag kan höra med honom om han vill sälja. Jag skickar ett PM till dig när jag hört med honom.
Åsa, mälardalen zon 2
Bianca är en bra sort ifall man vill ha chans att få blommor på jordärtskocka, det är den enda sorten som brukar hinna blomma. Aannars brukar man kunna köpa plantor på våren i trädgårdsbutiken men ofta står det inte vad det är för sort. Jag köpte min rödskaliga jordärtskocka på det sättet och man ser tydligt skillnad mellan den och Bianca.

+Jordärskocka brukar inte ha en massa sjukdomar så det brukar inte vara så stor risk att använda knölarna i matbutiken som utsäde.
johannea
om du PM:ar mej i vår när jorden är grävbar kan du få hur många du vill av mej... Vet inte vad de heter, har själv fått de, men de ger massor me knölar och blommar gör de med varje år! Det enda negativa är att de sprider sej som ogräs, har du glömt en knöl i jorden är det kört whist.gif
Jan Lindgren
Hej!
Jag köpte jordärtskockor på torget. Tyvärr så fungerar de inte hos mig. Sorkarna äter upp dem.
MVH
Jan Lindgren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon