Full version: Taniga groddar
Riskull
Hej! När jag förkultiverar i pluggbox blir groddarna så långa och taniga. Vad gör jag för fel? Är det för lite ljus??
confused.gif
Lady Hamilton
Det naturliga ljuset räcker inte till denna årstid. Inte förrens i Mars kan det naturliga ljuset börja räcka till. Vill du ändå driva upp frön/plantor innan dess så rekommenderar jag dig att köpa en lysrörs armatur som du kan ha över sådderna

blomkronan
CITAT (Riskull @ 01-02-2009, 09:46) *
Hej! När jag förkultiverar i pluggbox blir groddarna så långa och taniga. Vad gör jag för fel? Är det för lite ljus??
confused.gif

Ja det är nog för lite ljus i förhållande med att det är varmt... hur varmt har du? och vilket ljus har du?
Nauti
För litet ljus som sagt, sedan kan du även rikta en liten fläkt mot plantorna för att stärka stammen så att de inte blir lika rangliga, jag tror även att det delvis förhindrar att de sträcker så mycket på sig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon