Full version: Köpt nya blommor
Elcyion

Nu hoppas jag att de överlever min vård whist.gif
nilssontherese
vad kul med nya blommor den översta som står i den där häftiga klykan!! WOW! tummenupp.gif alltså klykan flirting.gif
Elcyion
Tyvärr är inte bilderna mina sad.gif Har ingen digitalkamera eller sladd som jag kan koppla mellan mob-dator.
Den den är rätt kul biggrin.gif
nilssontherese
hihi ok men fin var den biggrin.gif
MariaS
Aloen ska du vattna mycket sparsamt. Vi talar om en till två matskedar i månaden beroende på storlek. Låt den sen stå ute i sommar. Det kommer den må bra av, men var försiktig med frosten! Det tål den INTE.
Elcyion
Min blommor är först och främst inomhus-blommor. Men sen i sommar blir det att jag sätter upp luftningsramar i fönsterna. Både för min och katternas skull. Nästan ute iaf wink.gif Tur du sa det där om vattnet. Det var inte så jag uppfattade märkningen på plasten som satt runt den. Men tyckte det verkade konstigt med en ökenväxt som skulle ha mycket vatten... Den förökar sig genom att det kommer upp fler "fingrar" efter hand? Eller måste jag själv föröka den på något vis?
MariaS
CITAT (Elcyion @ 01-02-2009, 22:58) *
Min blommor är först och främst inomhus-blommor. Men sen i sommar blir det att jag sätter upp luftningsramar i fönsterna. Både för min och katternas skull. Nästan ute iaf wink.gif Tur du sa det där om vattnet. Det var inte så jag uppfattade märkningen på plasten som satt runt den. Men tyckte det verkade konstigt med en ökenväxt som skulle ha mycket vatten... Den förökar sig genom att det kommer upp fler "fingrar" efter hand? Eller måste jag själv föröka den på något vis?

Det beror på vilken Aloe du har. Det finns 324 arter och knappt hälften delar sig med jordlöpare.
Elcyion
Jag tror jag har en sådan som den på bilden. Jag har inte hittat några skillnader mellan den på bilden och den jag har hemma.
MariaS
Jag är lite osäker på om det är en barbadensis eller ferox, men i så fall får de utlöpare.
Elcyion
Vad bra biggrin.gif Då hoppas jag på att det är en sådan *s*
Elcyion
Kuna inte låta bli att köpa en växt till när jag var på affären. VET att jag kommer att ha ont om plats senare, men just nu vill jag ha annat att titta på än jordiga blomkrukor med lite skott i...
Det nya tillskottet är en "Yuccapalm".
Jag hoppas att gubben får ordning på synkningen mellan min tfn och datorn, så jag kan ta egna bilder av mina växter biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon