Full version: sötrönn
vanjalarsa
Hej

Är det någon som vet något om sötrönn. Har sökt på google men inte blivit mycket klokare.

Tacksam för svar

mvh vanjalarsa rolleyes.gif
Helen i Piteå Zon 5
Kolla lite längre ner på den här sidan... sötrönn har nyligen varit på 'tapeten'
Men jag vet inte om du får den infornmationen du vill ha av den tidigare tråden... jag vet inte mer än vad jag skrev då smile.gif
Jan Lindgren
Hej!
Du kan hitta en plantskola som har några på www.garden-shopping.de
MVH
Jan Lindgren
vanjalarsa
Tack till er båda för svar !
Jag tycker det är konstigt att inte Sötrönnen förekommer mer.
Det är l säkert inga problem med härdigheten om man ser till släktbanden.?!! Är det en ny växt ?
Tack igen
vanjalarsa
HEj igen!

TYvärr så hittade jag ingen sötrönn på den tyska plantsidan ..kan vara att min tyska är för dålig.

tack iallafall !

Jan Lindgren
Hej!
Jag har relativt nyligen köpt Burka, Granatnaja, Likornaja och Titan där. Dessutom så köpte rönnsorten Rosina som är en ätbar variant av vanlig rönn.
MVH
Jan Lindgren
vanjalarsa
Tack
Jag kollar igen..
Mvh Vanjalarsa rolleyes.gif
Mimika
Söker jag på sötrönn hamnar jag direkt på Blomqvists plantskola i Finland. Inte på hemsidan, utan en pdf . Kontakta dem, de brukar vara på trädgårdsmässan i Älvsjö dessutom.
sen finns den visst här, i Skellefteå...
http://www.rydlingeplantskola.se/index.php...alla&sida=1
Olika sorter är olika korsningar med aronia, päron, mispel, hagtorn.. med lite barksmak, låter det inte lockande:) Vore kul att ha en sötrönn.
katah
tack för det tipset!

Det var jag som ylade om sötrönn här tidigare.
Man skulle kunna fråga om man kan göra en beställning och sedan får det levererad till Älvsjö !
Då kanske jag äntligen skulle till trädgårdsmässan jag med yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon