|
Full version: Plastblommor
Apropå en annons som dök upp här på sidan med 'nästan realistiska palmer' och liknande, så undrade jag i mitt stilla sinne om det var rätt ställe för en sådan annons. Upp till bevis Odlaiter! Kan ni tänka er plastblommor eller inte?
Aqvakul
01-02-2009, 22:25
Hoppas och tror att jag aldrig ska falla så lågt - men man vet ju aldrig....
blomkronan
01-02-2009, 22:34
Jag har faktist flera stycken  vågar jag visa mig på odla igen... Dom hänger kvar från tiden då jag var egenföretagare och inte hade tid att pyssla med blommor. Det är 2 st Benjaminfikusar 2,3 meter höga, sedan diverse småväxter, som jag har i trappan till övervåningen där kan inget annat leva, för det är för mörkt. Får jag vara kvar...  Edit: Ville tilllägga... plastblommor kommer inte in i mitt hus! jag har bara naturtrogna sidenväxter
*Stintan*
01-02-2009, 22:37
Man ska aldrig säga aldrig. Jag har haft ett par stycken på ett mörkt ställe där ingen levande växt klarade livet.  tänk om alla som har/har haft såna blir utslängda från Odla.
Den dan jag inte klarar av att sköta blommor, då ska jag heller inga ha!
Dito Verde
01-02-2009, 22:49
Jag har en väldigt naturtrogen röd julstjärna i tyg på bordet i växthuset. Den måste förresten plockas in nu. Julen är ju slut. Bra att jag blev påmind om det. Jag har också några jättedahlior i gult siden. De ska in i växthuset nu efter julstjärnan. De är ganska gräsliga men kitschigt roliga. /p
Piccante
01-02-2009, 22:57
det är betydligt snyggare med tomma fönster än fönster med plastblommor i
Alexander-VG-zon3
01-02-2009, 23:00
CITAT (MariaS @ 01-02-2009, 22:39)  Den dan jag inte klarar av att sköta blommor, då ska jag heller inga ha! exakt! Plast och tygblommor/växter är det värsta jag vet. när kaktusar ger upp då får det va då är jag utan blommor ''inne''.
Dito Verde
01-02-2009, 23:07
CITAT (Markus_H @ 01-02-2009, 22:57)  det är betydligt snyggare med tomma fönster än fönster med plastblommor i  Det håller jag fullständigt med om. Fönster med plastblommor är fult. Det är fult med mina dahlior i växthuset också. Men det är på något konstigt sätt så kittlande förbjudet så att jag inte kan låta bli. För mig är det nästan som ett provocerande konstverk.
vanjalarsa
01-02-2009, 23:20
Har faktiskt en konsgjord orkidekvist i tvättstugan....... mvh vanjalarsa
Eva-Helene
02-02-2009, 08:21
Dit där inget solljus når tycker jag det är helt okej med naturtrogna sidenblommor. Men inte dom där gräsliga plastblommorna á la 70-tal! Förresten så tillverkar jag blommor av metall+pärlor+floristtejp nån gång emellanåt. Såna här planerar jag också att göra
Red Top
02-02-2009, 08:58
Jag kan absolut inte tänka mig att ha plastblommor. Däremot skaffade jag några azaleor, sidenblommor, som jag har i köksfönstren i sommarbostaden de månader vi inte är där. Skaffade dem för att om möjligt hindra att tjuvar tar sig in. Det ser mer bebott ut då. Men så fort vi flyttar in, förpassas de till garderoben, även om de är mkt välgjorda.  Försöker väl med den här bilden ist. Har givetvis inte någon bild på min sidenblomma
Whiskuchi
02-02-2009, 11:08
Absolut, på ställen där det inte går att ha riktiga växter. Och på jul, med katter som äter på alla julväxter skulle det bli tomt utan julstjärnor i siden.
emmas matte
02-02-2009, 12:09
Dom är bra för alergiker(stavas det så).. fanns i detta hus när jag flyttade in.. dom sitter numera i fönstret på ladugården.. sedan 12 år.
ninnisky
02-02-2009, 12:10
CITAT (MariaS @ 01-02-2009, 22:39)  Den dan jag inte klarar av att sköta blommor, då ska jag heller inga ha! ¨ ja, precis så tycker jag också! Måste trots allt erkänna att jag har varit och "taffsat" på några gröna till gästtoan men det blev en garderobsblomma istället...
Alexander-VG-zon3
02-02-2009, 12:20
CITAT (Red Top @ 02-02-2009, 08:58)  av ren nyfikenhet gick jag in och kollade på länken som står på bilden, och vad det står fick man också se. det blev nog nåt fel med din bild. var det denna du ville visa? http://www.appealingflowers.com/images/azalea-plant.jpghmm fundersam, nu när jag själv gick in på ''läken'' blev även Red top bild en Azalea  , innan var Red tops bild på en porrlänk. hmm nu blev det en porrbild istället.
Ingen blir väl utslängt här pga att ha plast eller siden blommor.Det är en smaksak som var och en bestämmer själv vad man vill ha.För min del blir det inga plast eller siden blommor nix antingen jag har riktiga växter eller inga.Under sommarhalvåret har jag inga växter i vardagsrumsfönstren de är ute.Jag ställer mina prynadskatter som vakt i fönstren.
Whiskuchi
02-02-2009, 14:48
CITAT (Red Top @ 02-02-2009, 08:58)  Haha, det där var det bästa skyddet mot hotlinking jag någonsin varit med om! *vrider mig av skratt*
CITAT (Markus_H @ 01-02-2009, 22:57)  det är betydligt snyggare med tomma fönster än fönster med plastblommor i  Om man överhuvudtaget kan se skillnad, min man brukar vattna en konstgjord orkid´e, dock inte plast utan siden. Gita
Platinum
02-02-2009, 18:22
Jag har både plastblommor och sidenblommor hemma, finns inte just nått levande som vill vara i kallfarstun som är oisolerad förutom möjligen då de frösådder jag ställt där som visst ville ha mellan +3 till +8. Och eftersom jag vill ha lite grönska överallt så får man ta till fusk, nöden har ingen lag som det heter.
Eva i Höga
02-02-2009, 18:31
Absolut inte plastblommor men måste erkänna att jag har en sidenmurgröna i en mörk vrå i badrummet. Den ska åka ut för jag tycker inte om den, kan nog få något naturligt att växa där med lite god vilja. Konstgjorda blommor accepterar jag hos andra, även om jag inte tycker om det, var och en får ju ha som den vill.
Här kommer inte en plastblomma in hatar dom,men smaken är olika.
Biggan_
03-02-2009, 17:32
Jag har faktiskt några gröna "växter" i fönstren i uterummet som är oisolerat. Jag tycker det ser för obebott och kalt ut hela vintern annars. Under julen har jag röda sidenjulstjärnor där. Men så fort det blir varmt nog så åker eländet bort och jag sätter in de första vårblommorna där. Det brukar bli primula och påsknarcisser som får första tjing, men i år har jag satt ut en kruka redan med pärlhyacinter men det händer inte så mycket med den ännu.
Farbror Blå
03-02-2009, 17:36
CITAT (MariaS @ 01-02-2009, 22:39)  Den dan jag inte klarar av att sköta blommor, då ska jag heller inga ha! Den dan du inte klarar av att sköta blommorm då ska du heller inga sälja?
Urk!!! Här kommer det inga plastblommor in... Men om andra vill ha det så tänker jag inte hindra dem. Och apropå badrum och blommor. Jag har en stackars förskrämd Crassula ovata i badrummet. Vattnar den cirka 1 gång i halvåret. Den står precis brevid duschen i fönstret. Den lever fint som sören på all vattenånga  //Ciczi
elleave
04-02-2009, 14:07
Jag har några sidenblommor i mitt rum  Den jag tycker bäst om är den här: PB080194_mod.jpg
CITAT (Markus_H @ 01-02-2009, 22:57)  det är betydligt snyggare med tomma fönster än fönster med plastblommor i  Jag håller också med!
Whiskuchi
04-02-2009, 17:44
Amaryllis
04-02-2009, 17:55
Aldrig lika vackra som äkta växter hur perfekta de än är enligt mig
Alexander-VG-zon3
04-02-2009, 18:11
CITAT (Whiskuchi @ 04-02-2009, 17:44)  Horribelt fula? hemska! [attachment=30367:puke.jpg]
Myosotis
06-02-2009, 18:42
Vill inte ha några själv, men vissa är faktiskt så förbluffande lika äkta blommor att jag ibland har klämt omilt på någons blomma i tron att den var av siden för att den var så fin
Vill inte ha några plastblommor i fönstren och heller inte några adventljusstakar i feb/ mars, det skall vara levande blommor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|