pleximaster
Var på den lokala plantskolan och hittade ett hörn med en massa riktigt stora krukodlade rosor som de sålde ut för 59 kr, med fina knoppar! Det tyckte jag var billigt! Så nu är jag lycklig ägare av följande engelska rosor (hade Mary rose tidigare men den är så fin så man kan ha fler.

L.D. BRAITHWAITE TM
MARY ROSE
GRAHAM THOMAS
LEANDER

Vet inte riktigt vart jag ska ha alla men det blir gräsmattan som får stryka på foten troligen. De får stå i plastskydd just nu för nu har det snöat här i skåneland.

mvh plexi

Thé
Grattis!

"Min" plantskola öppnar inte förrän i mars... d010.gif
strandskatan
Men hallå där Pleximaster! Vad är det för lokal plantskola som har öppet och säljer rosor nu? Köpte du rubbet eller finns det några kvar? Bor tror jag 6-7 mil från Lund (jag skrev in min presentation i går, men den tycks inte ha fastnat, försöker igen). Hjärtligt grattis till dina fina köp i alla fall, finns inget så härligt som hitta växter till fyndpriser!
kasam
Pleximaster - även jag anropar!!!! Vilken plantskola???
Jag bor ju i Malmö o skulle kanske kunna ta en tur till detta fyndställe.
Fast liksom strandskatan undrar jag ju om det finns något kvar att fynda... Hursomhelst: Grattis!!!
strandskatan
Och vi som var ute och körde i lördags just i de trakterna, på en loppis- och (förgäves, för alla vi såg hade stängt) plantskolerunda. Så iniförbaskat förargligt! Kom i alla fall hem med åtta nr av gamla Allt om Trädgård, 2 kr styck!
pleximaster
Det var på Åkarps Allväxt Center, vet inte om det har med att de byter ägare nu denna vecka.

Det fanns blandade rosor i ett hörn av deras ute del, lite svår att hitta men på andra sidan staketet från där kundvangnarna står, dom brukar inte ha rosorna där. Jag "lämnade" nån Mary rose och LD Braitwaite vet jag. De är lite lustigt prissatta, nån är inte lika nedsatt som de andra, trots samma sort. Fanns även andra inte engelsa rosor samt ett antal klätterrosor för 89 kr.

mvh plexi
strandskatan
Tack Pleximaster! Ska till Malmö i morgon, så vi svänger nog förbi, men risken är väl att det bara var i helgen, om de byter ägare i veckan är det kanske till och med stängt...
Erika i Sandviken
Något sådant skulle ALDRIG hända på våra lokala handelsträdgårdar i Sandviken.Dom slängde nog hellre bort dem eller sparade dem till säsongs start,klippte ner dem och sålde dem full pris igen.

Det är ju så roligt att shoppa när dom rear dom på detta vis.

Underbara rosor har du köpt ,jag har dem alla utom Leander.
AnnammA
Välkomen hit strandskatan!!!!!!

Jag bor i östra delen av Skåne, på östkusten, i Kristianstadstrakten, och det finns en lokal plantskola/handelsträdgård, som heter "Solhaga"(i utkanten av Kristianstad) Under vintersäsongen är utemarknaden stängd, men det har hänt att man fram på vårkanten har kunnat fynda förra årets krukade rosor till halva priset...Och inköparen/föreståndaren för utemarknaden är själv rätt så intresserad av ovanliga rosor, så man kan ibland hitta en del guldkorn.Ett tips till tex årets påskrunda, för då brukar plantskolorna också vara på gång, så det brukar bli både konst och plantskolerunda för oss...Allt beroende på vädret, förstås...(Ulriksdal, nere vid Kivik, brukar också ibland ha hunnit med att öppna...)
strandskatan
Tack för välkomsthälsning AnnammA! Jag ska definitivt ta en titt på Solhaga till våren. Var inom på Åkarps Allplantor idag, de hade kvar ett par (ganska klena, tyckte jag) Mary Rose, någon Yellow submarin och Goldeneye. De hade dessutom halva priset på perenner. Dock köpte jag bara två fröpåsar (vanlig dill och persilja) för tillsammans 12 kr, så det blev ett billigt besök. I alla fall är det roligt att hitta nya plantskolor man aldrig varit på, speciellt sådana som har öppet året runt!
pleximaster
Synd att de inte hade mer kvar, mina ex var stora och fina med långa kraftiga skott. De fick ligga ner i bilen för att få plats där bak i bilen och jag har ändå en 9.5 kombi. Jag tog ju visserligen de finaste jag såg då...

De har även fina magnolior (gula!) till bra pris men där fick jag lägga band på mig... smile.gif

mvh plexi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon