Full version: Årets Ros 2009
Kajsa
Rösta på årets kandidater 2009 det finns många underbara rosor att välja på !

www.rosensdag.se

Förra året vann Ingrid Bergman rosen

Själv röstade jag i år på min älskling Austinrosen Mary Rose !
gulmåra
Förra året röstade jag på Hansa, som är min trädgårds största doftbomb! Fyller hela trädgården med doft en solig dag.

Av årets kandidater har jag bara två. Så jag röstar nog på Rosa spinosissima ’Plena’ och som så många andra "plenor" är min en släktklenod. wub.gif
Ezereht
Röstade också på Plena faktiskt. Den är sååååååå fin när den blommar, helt ljuvligt romantisk och skir, och doftar så gott smile.gif

Om dom haft Awakening istället för New Dawn kanske jag röstat på den dock wink.gif
Mejal
Det var svårt. Jag började med att rösta på Officinalis, men sen blev jag velig och så blev det Venusta Pendula efter att varit på och pillat på Ispahan. unsure.gif Det var lättare att säga vilken som inte skulle bli Årets ros. Då hade jag valt Golden Eye, som enligt mig är en riktig kinkputte.
Stiffe
Ha! Det här var ju buslätt. Det finns naturligtvis bara ett rätt svar, och här kommer facit: Ispahan. yahoo.gif

/S
renate
Här blev det Officinalis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon