Full version: Svart datura
djur7
Nu har 2 st av mina fem svarta daturor grott. Hur skall jag ha dem nu? skall de planteras om ? skall de stå ljust osv ? Skickar med en bild på dem.
MariaS
Ja, det är dags att de får varsin egen kruka med bra jord nu. Snart behöver de all näring de kan få.

Sen behöver de både varmt och ljust. Ju varmare desto ljusare.
djur7
CITAT (MariaS @ 02-02-2009, 19:58) *
Ja, det är dags att de får varsin egen kruka med bra jord nu. Snart behöver de all näring de kan få.

Sen behöver de både varmt och ljust. Ju varmare desto ljusare.

Tack för snabbt svar då skall jag genast plantera om dem rolleyes.gif
Eva i Höga
Oj, finns det svarta daturor? Du måste visa bild när de blommar!! 000.gif Lycka till!
Anki V
En liten fråga.....fast nu kanske jag kapar tråden crazy.gif

Jag brukar skola om "tidigt" ofta när växten endast har ett och möjligen början till ett andra karaktärsblad.

Skolar ni om ännu tidigare?

Jag vet inte men på bilden tycker jag det ser ut som om det bara kommit hjärtblad.

/Anki
Helen i Piteå Zon 5
Jag skulle aldrig skola om någon fröplanta innan den har fått minst ett par karaktärsblad, gärna några fler, den stora risken med för tidig omskolning är att plantan dör. Jag skulle inte plantera om Daturaplantorna ännu, vänta tills du fått fler blad.
djur7
Hejsan!

Nu har jag planterat om redan så vi får se hur det går jag skall sätta ut bilder vartefter den växer och förhoppningsvis blommar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon