Jag använder mig av Willabs gröna fläkt (ca 700:-) i växthuset (6,5m²) på våren och sommaren. Den är helt suveränt bra för den slår igång värme när det är kallt och "kyler" (cirkulerar luften) när det blir för varmt i växthuset. Den enda nackdelen är att den är svår att ställa in

Det krävs lite passning och justeringar i början för att få till exakt temperatur.
Passningen för mig gick till så här
Jag ställde in reglagen lite på "måfå", använde en termometer som visar Max o Min temp. Kollade ofta tempen och justerade eftersom tills jag blev nöjd. (fläkten startar när inställd temperatur understigs) Sedan körde jag en hel natt med växthuset tomt. Kollade på termometrn för att se vilken den högsta o lägsta temperaturen varit. När jag var nöjd så sköter sig fläkten själv.
Samma procedur gällde "kylningen" Den ställde jag in under sommaren, fläkten skall alltså starta när en viss temp uppnåts.
För att det sedan skulle vara lätt att ställa in fläkten "rätt" när våren kom igen så markerade jag på fläkten och reglagen med nagellack så jag kunde se exakt hur de hade stått
I min vinterträdgård (24m²) Använder jag också fläkten på vintern men då har jag reglagen lite annorlunda, och den fläkten är mer som ett komplement till den stora byggfläkten (den liknar den blå fläkten i Willabs katalogen) som jag har kopplat till en elektronisk termostat (köpt på claes ohlson) som gör att värmefläkten startar och värmer när en viss temperatur understigs. Och stänger av fläkten när rätt temperaur har uppnåts. Båda fläktarna är mycket bra tycker jag. Fördelen med "Gröna Willab" är att den är konstruerad för att användas i fuktiga utrymmen, vilket inte min byggfläkt är. Och att även att "gröna Willab" fungerar så att den kan cirkulera luften även när det blir för varmt.
Men vad du än väljer för fläkt så måste du se till att den är jordad kontakt och placeras i jordat uttag för det är MYCKET viktigt och det är en detalj som man INTE får missa