Full version: Midnattsros
gulmåra
Hos mig blir den här gallican inte högre än en knapp meter. Liten och nätt.
Tar inte mycket plats får plats överallt! flirting.gif

Ljuvlig doft som ska ha inslag av myrra! Det har jag ju inte tänkt på?! Tycker bara att den doftar gott så den skulle kunna vara en given deltagare i sommarens doft-expriment.
Är förälder till Constance Spry.
[attachment=30314:Belle_Is...__Large_.jpg]
[attachment=30315:Belle_Is...__Large_.jpg]
[attachment=30316:Belle_Is...__Large_.jpg]

/Kristina
Stiffe
Förälder till Constance Spry? Det visste jag inte. Intressant. Belle Isis nosade jag på i somras på Fredriksdal. Den hade tyvärr en liten touch av handkräm i doften. Kan det vara myrra?

/S
noranettan
Den allra ljuvaste och den allra ljusaste av gallicorna. Doftar så gott!!!!!

Kajsa
Den är beställd av Koggens i vår, det där söta lilla formatet gillar jag !
Blir tre nya Gallica rosor i vår, Belle Isis, Belle Doria och Cosimo Ridolfi

noranettan
Ha, ha, ha, Kajsa, har du trillat ner i "gallicagropen"?
Kajsa
Ja visst är det konstigt Anette ! Jag sa ju inga fler Gallica rosor nu, men jag tror att det är det här lagom formatet och färgerna som jag trillar dit på.
kasam
CITAT (gulmåra @ 02-02-2009, 22:06) *
Hos mig blir den här gallican inte högre än en knapp meter. Liten och nätt.
Tar inte mycket plats får plats överallt! flirting.gif

Hm... en till väldigt fin ros!
Så du säger att den får plats överallt.... hm, tål att tänkas på.... för den var ju väldigt fin den där och inte så fasligt stor. Doftar gott också... yes.gif Nej, nej, nej... no.gif fast kanske ändå... g.gif Hm... giggle.gif Ja, den får nog iallafall skrivas på min önske-/inköpslista whistling.gif (som blir allt längre o längre)

renate
Den var väldigt söt,det blir kanske den femte rosen som fattades i min beställning.
gulmåra
Den är absolut värd en plats på önskelistan! biggrin.gif

Men ni får lämna lite plats på listan för jag hoppas kunna fresta med lite fler!
Ni blir kanske galna på alla bilder, men det är så himlans kul nu sedan jag fått kamera att kunna ge igen i vintermörkret. flirting.gif

Åh vad kul det ska bli med alla doftprovningar i sommar! Måste hitta någon typ av facit, hm g.gif
Mimika
Ja, den rosen kan man inte heller vara utan.. mycket fin. En favvo!
Stiffe
Doftfacit: tror jag ska använda mig av Flora Linneas roshandbok till sommaren, och se (el snarare lukta wink.gif ) om jag kan detektera några av de dofter som står beskrivna för olika rosor. Alla rosor har visserligen inte doftbeskrivningar, men tillräckligt många för träning, justering och uppgradering av doftorganet. yes.gif

Belle Isis ska t ex dofta körvel. Hm, måste nog försöka få tag på lite körvel. Är nyfiken som en hummer på om det är den som doftar handkräm.

/S
Thé
Det måste du rapportera sedan, Stiffe! Jag vill också veta vad det är som doftar handkräm. yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon