Elinzon1-2
Jag skall bygga lock till mina tre kragar 120 x 120 och tänker mig allt från modell kanalplastskivor till att spänna genomskinlig PVC-plast över en ram.

Var kan jag få tag på lämpliga material??? Jag har tittat runt lite och tycker inte jag hittar något på de stora varuhusen.

Elin
MariaS
Jag har köpt växthusplast på Coop byggmarknad. Sen kan man köpa hela skivor med kanalplast på Willab. Plexiglas finns hos närmaste glasmästare
Elinzon1-2
TACK!

Ca kostnad?

Elin
*Ulrica*
Hornbach på Hisingen är billiga. ByggMax är också väldigt prisvärda - deras priser och sortiment kan man dessutom se på internet. Sedan finns ju Bauhaus också.

Jag hat använt UV-beständig byggplast som jag har spänt över en träram. Både kanalplast och plexiglas är väldigt dyrt. Då är någon typ av plasttak billigare.

Ett tips är att köpa delbara gångjärn så att man kan ta av och ställa undan locket tex. under vintern, då håller de längre.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon