Full version: Nu är jag arg!
Christa
Visst är det väl märkligt. De bankchefer som lånat ut stora pengar utan tillräcklig säkerhet och orsakat ekonomisk kris de får inget straff över huvud taget.

Arbetslösa som gjort något litet misstag förlorar dock hela sin försörjning.

Visst är det bedrövligt!!!
Aqvakul
Vem har trott att livet är rättvist?
Vippan
Bankerna vet att dom kan bära sig åt hur som helst eftersom det finns bankgaranti annars skulle vi allihopa förlora våra besparingar,det är dom pengarna dom sitter och leker med.

Bedrövligt är bara förnamnet.
henriks
Banker och deras räntor.... Om man inte säger något, glider räntan iväg uppåt allt eftersom. Jag har precis avslutat några veckors "förhandling" (jag hotade att byta bank) och har fått ner min räntekostnad med över tusen spänn i månaden!

Synd bara att man måste vara på dem som en hök hela tiden.

Klart... de måste ju få in pengar till sin bonus
KURT
Är det SEB:s VD Annika Falkengren du tänker på när du skriver "bankgubbar"?
Christa
Fniss, förlåt Kurt. Vad fördomsfull jag är... Nå en viss övervikt åt män är det i alla fall.

Det som förvånar mig är att människor med makt tycks kunna bära sig åt hur som helst och ändå inte få något straff som ligger i närheten av vad människor som arbetslösa eller sjuka kan drabbas av.

Nu hörde jag också att de berömda riskkapitalisterna inte var några rika knösar med riskkapital. Det var lånta fjädrar och vem är det som får betala ranting.gif

Vad har vi en bankinspektion till, de verkar ju inte sköta sitt jobb.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon