Full version: Något Som Växer?
albin helgesson
skulle vara roligt att höra vad ni alla andra har planerat att plantera eller vad ni redan har planterat nått?
Det sprakar i mina fingrar efter denna vinter det är bäst att starta i tid,
själv har jag faktiskt börjat planterat lite fröer..
MariaS
Ja här sås det och planeras året runt. Just nu är det tropiska växtfrön som gror överallt och snart är det dags att så tomaterna...
Platinum
Nog har man planterat och har sånt som ska planteras.

Krukväxter, perenna uteblommor, rödlöksfröer och chilifrukter är sådda och en stor del har redan grott. Såsmåningom kommer det att försås tomater, gurka, squash och pumpa. Sen blir det ju direktsådder ute i trädgårdslanden vad det lider av lite diverse.
albin helgesson
Ja jag själv har bland annat också planterat lite "tropiska fröer" som jag köpt i spanien,
och Lök (Ailsae) jätte, Peppar plantor av sorten (Lemon Drops) ungefär 150frön av dem.
och en massa andra Peppar sorter,sen blir det väl som sakt att plantera Tomat frön om ett tag)
plus en massa mer biggrin.gif

Mvh // Albin Helgesson

Öland
Platinum
CITAT (albin helgesson @ 04-02-2009, 21:42) *
Peppar plantor av sorten (Lemon Drops) ungefär 150frön av dem.
och en massa andra Peppar sorter
Mvh // Albin Helgesson

Öland

Där låg man i lä, jag som tyckte jag sått mycket chili, 11 sorter och 6 fröer av varje (ifall inte alla skulle gro). Som det ser ut nu får jag nog ge bort nån planta till pappa i år också giggle.gif
ingrid fuxwall
Är inte alls lika tidig som många andra och det är bara en dryg vecka sedan jag började - Dahlia, Sötfockel, Fjärilsnejlika och rosa brudslöja har grott - de andra 45 sorterna väntar jag på.

ingrid
albin helgesson
CITAT (Platinum @ 04-02-2009, 21:24) *
Nog har man planterat och har sånt som ska planteras.

Krukväxter, perenna uteblommor, rödlöksfröer och chilifrukter är sådda och en stor del har redan grott. Såsmåningom kommer det att försås tomater, gurka, squash och pumpa. Sen blir det ju direktsådder ute i trädgårdslanden vad det lider av lite diverse.

Låter spännande odlar du på en stor tomt?
så du odlar squash och pumpa ? men det får du nog
vänta med åtminstonde till mitten av maj.
Platinum
CITAT (albin helgesson @ 04-02-2009, 22:33) *
Låter spännande odlar du på en stor tomt?
så du odlar squash och pumpa ? men det får du nog
vänta med åtminstonde till mitten av maj.

Stor och stor, lagom skulle jag säga 1500kvm. Tänkte ta en jordfräs och gå genom den öppna komposten med och sätta squash och pumpor där, de kräver mycket näring har jag förstått. Pappa brukar sätta ut sina i slutet maj början juni så blir nog nått sånt för mig med, vi bor bara ett par km från varandra.
albin helgesson
CITAT (Platinum @ 04-02-2009, 22:42) *
Stor och stor, lagom skulle jag säga 1500kvm. Tänkte ta en jordfräs och gå genom den öppna komposten med och sätta squash och pumpor där, de kräver mycket näring har jag förstått. Pappa brukar sätta ut sina i slutet maj början juni så blir nog nått sånt för mig med, vi bor bara ett par km från varandra.

Det tycker jag du värkligen att du ska göra!..om jag får förklara så
odlar jag faktisk Jätte pumpor kanske låter konstigt men,
om man har en stor tomt så skulle jag Värkligen rekomdera
att odla pumpor,men du kanske inte odlar jätte squash och pumpa?
men om du är sugen så kan du få lite "jätte pumpa frön"?

Albin // Öland
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon