Full version: Krossade glasögon
Red Top
Jag har alltid haft mina glasögon hängande i senilsnören, eftersom jag bara behöver dem på nära håll.
Nu har de, under loppet av några år, lyckats glida ur snörena och hamnat precis under mina fötter. Detta har givetvis lett till att de blivit oformliga och inte gått att använda. Det blir dyrt i längden med nya glasögon crying.gif

Nu har problemet löst sig! I somras när jag köpte senilsnöre hos optikern, tipsade de om en ny sorts glasögonbågar.

Så när jag skaffade nya glasögon häromveckan bad jag om den här bågen. Egentligen är det läsglasögon, men det går utmärkt att sätta i rätt glas för oss som behöver speciella glas pga synfel.

Har haft dem i 14 dagar nu och är jättenöjd! yahoo.gif Nu hänger de där de ska och som framgår av bifogade bild öppnar man och stänger dem med magnet mitt fram. Inte för inte att de heter Clic.

Ja, jag vet att detta kan ses som reklam, men eftersom jag är så nöjd och säkert har bröder och systrar här på Odla med senilsnöre på glasögonen, ville jag bara tipsa om denna fantastiska lösning.

Mina är lila! biggrin.gif
tepa
Vilken smart uppfinning, Red Top ! Aldrig sett förut. Grattis till ditt fina val. Kul när man köpt något och är nöjd med anskaffningen sen när man väl börjat använda den.

Hälsn
Närsynt Tepa
Myosotis
Hm... jag tror jag förstår... men jag är inte riktigt säker.
Monaxe
Har faktiskt sett sådana i någon CSI serie på TV, de verkar vara toppen! tummenupp.gif

Hoppas att de inte kostar skjortan bara för att det är en vettig uppfinning flirting.gif
Red Top
CITAT (Myosotis @ 06-02-2009, 18:15) *
Hm... jag tror jag förstår... men jag är inte riktigt säker.

Med den här bilden är det kanske lättare att förstå smile.gif

CITAT (Monaxe @ 06-02-2009, 18:26) *
Har faktiskt sett sådana i någon CSI serie på TV, de verkar vara toppen! tummenupp.gif

Hoppas att de inte kostar skjortan bara för att det är en vettig uppfinning flirting.gif

Den optiker jag var hos tog 750,00 för bågen. Det tycker jag är helt överkomligt, med tanke på vad bågar brukar kosta. biggrin.gif
Myosotis
Ja! Tack. Då var det som jag trodde. Hur stark är magneten? Kan man sätta dem på var sin sida av näsryggen också? g.gif (Eller typ vid tinningarna eller i öronen... bäst att inte komma i närheten av mig med såna. De går nog att leka sönder.)
Red Top
CITAT (Myosotis @ 06-02-2009, 19:16) *
Ja! Tack. Då var det som jag trodde. Hur stark är magneten? Kan man sätta dem på var sin sida av näsryggen också? g.gif (Eller typ vid tinningarna eller i öronen... bäst att inte komma i närheten av mig med såna. De går nog att leka sönder.)

Testade, men det funkade inte! giggle.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon