tepa
Hej

Hoppas ni inte tröttnar på mina dumma frågor angående omplantering av krukväxter. Jag brukar lägga lecakulor i botten på krukor utan hål i. Så att det täcker botten. Räcker det eller hur mycket ska det vara ? Inte gjort det i krukor med hål under, för det är väl onödigt ? Dessutom när t.ex Pepperomia och Begonia ska vattnas underifrån. Då är det väl tokigt om det var lecakulor i...? Naturligtvis, men måste få höra en mera erfarens åsikt.

Hälsn

Frågvis Tepa
Alexander-VG-zon3
jag har leca i botten på alla krukor, även dom med hål. plus blandar jag upp med små leca i jorden på dom växter som vill ha.
Eva i Höga
Jag lägger alltid lite lecakulor i botten på krukor med hål och sedan fyller jag på med jord. Inte vet jag om det är bra eller dåligt men det var nån som sa att man skulle göra så och det har jag gjort utan att ifrågasätta. Ska bli intressant att se här om det är rätt och om man kan göra så till alla växter.
Tepa, dina frågor är inte dumma, forumet är ju till för att man ska prata och fundera och förhoppningsvis få svar på sina frågor. Jag har lärt mig jättemycket sen jag gick med i forumet. tummenupp.gif
Nauti
Jag har också leca-kulor i botten av alla krukor, men jag brukar täcka med dem också. Då avdunstar inte vattnet i jorden lika snabbt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon