|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
CITAT (Irene_L @ 13-05-2009, 10:16)  Oj...den tråden har jag helt missat.....förlåt........ Jösses! Be inte om ursäkt, jag trodde i stället det var jag som fick en sån där dejavu eller vad det heter. Jag spelade låtarna samtidigt nu och dom kunde lika gärna körat hos varandra.
Huggorm
13-05-2009, 09:23
Jag tycker fortfarande att Sverige har den starkaste låten på bra många år. Placerar vi oss inte bra nu så gör vi det aldrig
Meriona
13-05-2009, 14:16
Jag ska då göra nåt HELT annat på lördag (är det då det är?), vad som helst annat duger...
Huggorm
13-05-2009, 15:18
CITAT (Meriona @ 13-05-2009, 15:16)  Jag ska då göra nåt HELT annat på lördag (är det då det är?), vad som helst annat duger...  Titta på Robinson, det går delvis under samma tid fast på annan kanal, det har dom lyckats placera perfekt...
Meriona
13-05-2009, 15:29
Ja men det ska ju finnas nåt för alla.
Aqvakul
13-05-2009, 15:30
Vi ska passa barnbarnet, resten får anpassas efter det...
CITAT (Monaxe @ 07-02-2009, 18:35)  Jag har väldigt kluvna känslor till detta spektakel precis som så många andra har. De allra flesta svarar att de inte ser på det, men ändå talar ju antalet tittare varje år sitt tydliga språk...Det slås ju tittarekord fast ingen har sett programmet.... Melodifestivalen som vi älskar att hata och inte kan låta bli att titta på....Eller hur är det? Står ni för att ni tittar och gör det med glädje? Eller nekar ni och smygtittar istället? Eller tillhör ni den (tror jag) lilla skalan som faktiskt inte tittar på eländet? Jag gillar inte melodifestivalen, men utav någon anledning så står ju tv'n ändå på....och i kväll ska jag byta kanal (tror jag)
Nån som kollade in semifinalen igår? Jag gjorde det inte så jag har inte hört alla bidragen där heller. Är det nån som man ska heja på? Gilla allra bäst?
Jag gillade Norge och Estland igår. Det fanns flera bidrag som var okej (och som gick vidre), så jag tror att det kan bli ett rätt okej startfält i finalen.
Ja Norge har jag hört, och den hurrade inte jag för iofs. Ska kolla upp Estland och återkomma.
Sverige fick inte mycket mer konkurens med dom låtar an fick se igår, men det var några som man fastnade extra för och jag håller med, Estland ställer upp med en vacker sång till en underbar röst. Jag tror att spektaklet kan vara se/hörvärt på Lördag och jag tror fortfarande att Sverige kommer på en bra placering
Jag gillade flera av bidragen i 2:a semin: Irland; Sinéad Mulvey & Black Daisy - Et Cetera Azerbajdzjan; AySel & Arash - AlwaysDanmark; Brinck - Belive againEstland; Urban Symphony - Rändajad Min favorit, (tror den kommer att få pyttelite röster, har startnummer 1 i finalen) Jag gillar verkligen vemodet och suget i refrängen; Litauen: Sacha Son - Love
Nu har jag lyssnat på Estlands - den var ju toppenbra!  Och Danmarks och Irlands kommer säkert också högt upp.
och Irland kom ingenstans  vad har dom för smak ?? Men hela Norden finns med nu så det är bara att heja. Finland, Sverige och Norge hejar jag på... var det något annat jag gillade hmm... Men jag fattar inte var Portugal gör i finalen, VEM röstade låten dit ??
Meriona
15-05-2009, 21:52
Funderar...kan man rösta UT nåt land?
zaaritha
15-05-2009, 22:58
Nja--tyvärr inte!
Danne031
15-05-2009, 23:27
Vad glad jag är att vi hela familjen följer Robinson slaviskt, vi kommer antagligen bara zappa för att höra Malena (visst är hon väldigt tidigt?).
CITAT (Danne031 @ 16-05-2009, 00:27)  Vad glad jag är att vi hela familjen följer Robinson slaviskt, vi kommer antagligen bara zappa för att höra Malena (visst är hon väldigt tidigt?). Och jag vet inte vad jag ska titta på...  Fick välja bort Robinson redan innan det börjat, spyr nästan åt Linda Isaksson och blev jättebesviken när hon skulle leda det hela. (Robinson var ett favoritprogram annars, med dom andra ledarna.) "Förr" satt vi och kollade melodifestivalen och analyserade och diskuterade och tyckte och hejade men dom senaste åren har dom udda musikländerna tagit över mer och mer så festivalen har mist sin charm. Finns ju ingen mening med att sitta där och heja på Sverige när det iaf blir nåt värdelöst bidrag som vinner och som glöms bort redan efter några veckor.... Vad ska jag titta på?
Åsa, mälardalen zon 2
16-05-2009, 07:50
Jag erkänner jag älskar ESC, har tittat varje år sedan 1982. (och avskyr Robinson har bara sett ett avsnitt där i början när programmet började och det var den sämsta smörja jag sett, avskyr allt vad dokusåpor heter också)
Fast jag är glad att de byter ut programledarna för de var hemska, synd att den där Austin Powerskopian tydligen ändå ska vara med i finalen och rapportera från Greenroom.
(och man måste ju inte heja på sverige bara för att man är svensk, själv hejar jag på den låt jag gillar, fast frankrike som jag hejade på förra året gick ju inte bra men tidigare år har flera av mina favoriter vunnit el kommit bland de 3 bästa)
Red Top
16-05-2009, 08:02
CITAT (Meriona @ 15-05-2009, 22:52)  Funderar...kan man rösta UT nåt land?  Vissa länder behöver man inte ens rösta ut. I detta småpolitiska jippo, som jag för övrigt aldrig tittar på numera, har Georgiens bidrag uteslutits eftersom det inte föll Ryssland på läppen. Ack ja!
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 16-05-2009, 08:50)  Jag erkänner jag älskar ESC, har tittat varje år sedan 1982. (och avskyr Robinson har bara sett ett avsnitt där i början när programmet började och det var den sämsta smörja jag sett, avskyr allt vad dokusåpor heter också)
Fast jag är glad att de byter ut programledarna för de var hemska, synd att den där Austin Powerskopian tydligen ändå ska vara med i finalen och rapportera från Greenroom. (och man måste ju inte heja på sverige bara för att man är svensk, själv hejar jag på den låt jag gillar, fast frankrike som jag hejade på förra året gick ju inte bra men tidigare år har flera av mina favoriter vunnit el kommit bland de 3 bästa) 1982...! Oj, ja då säger inte jag när jag började titta. Om det är programledarna i festivalen du menar så är dom säkert bara där för att irritera tror jag. Eftersom dom tydligen ska prata engelska så stoppa då in två som kan det från början! Lära upp några kändisar från värdlandet bara för det här tillfället funkar inte. (Jag är kritisk till både det ena och det andra som synes...) Men visst är det väl kul om svenska bidraget har sån klass så det är nåt att heja på? I år har det inte det tyvärr.
Anki på Öland
16-05-2009, 09:03
Har inte sett en melodifestival sen (om jag inte minns fel) Svante Turesson och Lill Lindfors sjöng något med "trummelumma på min kastrull"......... Anki
CITAT (Anki på Öland @ 16-05-2009, 09:03)  Har inte sett en melodifestival sen (om jag inte minns fel) Svante Turesson och Lill Lindfors sjöng något med "trummelumma på min kastrull"......... Anki Hejsan Anki...jag skall nog kolla på melodifestivalen o jag håller tummen opp för alla nordliga länder!!! häls från Finland..hihi
Aqvakul
16-05-2009, 11:31
CITAT (Anki på Öland @ 16-05-2009, 10:03)  Har inte sett en melodifestival sen (om jag inte minns fel) Svante Turesson och Lill Lindfors sjöng något med "trummelumma på min kastrull"......... Anki "Nygammal vals" som blev tvåa efter Österrikes bidrag 1966!
zaaritha
16-05-2009, 17:48
Ska väl kolla av o till! Men; jag är väl den enda som inte ens hört Sveriges bidrag??
Gunilla T
16-05-2009, 17:53
Ikväll skall jag titta ..och hålla på Malena! ...jag sticker ut hakan och säger att hon har vinstchans. Den är ju sååå vacker!..hon med förresten!
Anki på Öland
16-05-2009, 18:27
CITAT (zaaritha @ 16-05-2009, 18:48)  Ska väl kolla av o till! Men; jag är väl den enda som inte ens hört Sveriges bidrag?? Inte jag heller...... bit av refrängen på något godmorgonprogram på 4:an men inte hela. Anki
Hej
Nu blir det spännande. Hur ska det gå...
Heja Finland !
I övrigt tyckte jag om Ukraina, Grekland och Estland också.
Mvh Tepa
Danne031
16-05-2009, 22:17
Herreguuuuuuuud vad USEL Malena var!!  hon måste fått halsfluss akut  Gudskelov var övriga tävlande det absolut sämsta startfält jag någonsin orkat mig igenom, eller alltså, efter 6 låtar började kareoken och kuddkriget i soffan, sedan runt nummer 15 gick jag in i rummet bredvid och hörde halvt om halvt.
Meriona
16-05-2009, 22:31
CITAT (Aqvakul @ 16-05-2009, 12:31)  "Nygammal vals" som blev tvåa efter Österrikes bidrag 1966! Bra årgång det där.....
Marlena gjorde en bra insats, men tyvärr så var det inte vad Europa ville ha, med facit i hand nu så skulle vi ha skickat EMD, då hade vi nog legat närmare toppen än botten. Jag som trodde att Sverige skulle placera sig bland dom 5 främsta, inte tvärtom
*Stintan*
17-05-2009, 00:07
Äsch dom är så omusikaliska så dom begrep sig inte på det svenska bidraget bara Säger GRATTIS Norge! Inte så illa
Ja där ser man....  Skickade vi rätt låt eller skickade vi rätt låt? Och ändå var det väl svenska folkets val, det där? Det var första gången på 247 år som jag inte tittade på finalen, och så här efteråt är jag nästan lite glad över att jag inte la ner tid på det. Neej, sämre bidrag än Ernman kunde vi inte skickat - som jag sagt i flera inlägg förut, jag gillar inte den låten och det gjorde inte andra heller. Men jag gillade inte Norges heller och den vann ju... Vete sjutton om det inte vore bättre med två tävlingar, en för dom bästa låtarna och en för dom sämsta. Då hade säkert Ernman vunnit den andra, och med Norge nånstans därefter. Hur tror ni det hade gått om vi skickat Caroline af Ugglas....??
Aqvakul
17-05-2009, 07:58
Jadå gick det som det brukar (fjärde året i rad som vi kom bland de allra sista). Melodifestivalen är en märklig "sufflé" som blåses upp allt mer för varje år, men som till vår ständiga förvåning blir till pannkaka. I år kan vi inte ens skylla på någon öststatskomplott. Kanske dags att skicka Carola igen?
Annars blev två av mina favoriter ett och tvåa...
Meriona
17-05-2009, 08:01
KOM SVERIGE SIST? Och vem vann?
Det vore inte melodifestivalen om det inte var politiskt schackrande innan, katastrof medan, och korruption efter. Dramat är liksom det som gör det hela värt att se, inte musiken.
Jag tyckte svenska bidraget var OK, inte min smak men betydligt bättre än de flesta som placerade sig bättre. Norges bidrag tyckte jag var urtrist, och jag irriterade mig på hans gigantiska ögonbryn. Personlig favorit var nog Ukraina, mest för den bisarra scenshowen.
GunnellF
17-05-2009, 08:11
Nä fy för Melodifestivalen! Själv kikade jag på film... och satt här på forumet mellan varven - betydligt roligare än Melodifestivalen!!
Mina favoriter placerade sig på 3:e, 6:e och 14:e plats - men den låt jag gillade allra mest kom på delad näst sista plats... jaja, så kan det gå.  och nästa år sitter jag där igen framför TV:n och gissar och spekulerar...
CITAT (Aqvakul @ 17-05-2009, 08:58)  Jadå gick det som det brukar (fjärde året i rad som vi kom bland de allra sista). Melodifestivalen är en märklig "sufflé" som blåses upp allt mer för varje år, men som till vår ständiga förvåning blir till pannkaka. I år kan vi inte ens skylla på någon öststatskomplott. Kanske dags att skicka Carola igen?
Annars blev två av mina favoriter ett och tvåa... Samma favoriter här. Tycker vinnarlåten är en riktigt glädjepiller att lyssna på. Grattis Norge
Jag borde väl inte visa mig i den här tråden mera, men Finland kom sist. Mvh Tepa
CITAT (tepa @ 18-05-2009, 09:05)  Jag borde väl inte visa mig i den här tråden mera, men Finland kom sist. Mvh Tepa  Man kan ju inte vinna jämnt, bara ibland...
CITAT (tepa @ 18-05-2009, 09:05)  Jag borde väl inte visa mig i den här tråden mera, men Finland kom sist. Mvh Tepa Bättre lycka nästa år!
själv tycker jag att rätt låt vann =) grattis norge
Aqvakul
18-05-2009, 10:40
CITAT (Fny @ 18-05-2009, 09:21)  själv tycker jag att rätt låt vann =) grattis norge  Instämmer!
Gossen Ruda
18-05-2009, 11:58
En sak är helt säker, den låt som fick flest poäng vann. Eller har jag fel? Skit samma, lägg ner jättejippot. Det var väl ok i början med några få länder men nu har det svällt ut eller blåsts upp till en jättebubbla. Stick hål på den. Om JAG tittade? Ha-ha-ha-ha-ha.
CITAT (Gossen Ruda @ 18-05-2009, 12:58)  En sak är helt säker, den låt som fick flest poäng vann. Eller har jag fel? Skit samma, lägg ner jättejippot. Det var väl ok i början med några få länder men nu har det svällt ut eller blåsts upp till en jättebubbla. Stick hål på den. Om JAG tittade? Ha-ha-ha-ha-ha. Det där första har du alldeles rätt i!  Och det där sista - skulle inte förvåna mig om du tittade...  - fast det skulle du väl aldrig erkänna...
Håller också med Ruda, det var bättre när det var några färre länder. Hur många länder finns det i Europa egentligen, och hur många av dom är musikaliska?
Aqvakul
18-05-2009, 16:58
Om det bara var Sverige och två länder till, så skulle vi alltid vara garanterade en medaljplats...
CITAT (Berith @ 18-05-2009, 17:23)  Håller också med Ruda, det var bättre när det var några färre länder. Hur många länder finns det i Europa egentligen, och hur många av dom är musikaliska?  Jag har inte exakt koll på hur många länder det finns i Europa, tror det är 45. 25 länder deltog i finalen och totalt 42 länder var med och röstade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|