Christer i Falköping
I fredags och även om det inte är säsong direkt (det hade snöat hela natten och morgonen laugh.gif ) Så fanns det mycket intressant att se där. Vad sägs om en Camelia på friland? Inte det minsta fropstskadat där inte. Känner mig lite avundsjuk kan jag säga. Trots att det bara är fem mil mellan os är det nästan lika många zoner också. men jag åker dit till sommaren också och då blir det bilder.

Jag fick lite sticklingar av vad jag tror är Fuchsia ecliandra (eller Fuchsia microphylla) som Maria haft i förvar åt mig. Bara det att jag glömt av namnet på den som gav mig dem! Men vem du än är så tackar jag av hela hjärtat. Kommer att visa bilder på dem om jag lyckas få dem stora och fina!

Jag är inte så mycket på Odla numera, inte för att jag tröttnat utan för att det tar sådan enorm tid här inne. Det kan ju ta minutyer innan man kommer fram till det man klickat på. Det börjar irritera rätt så rejält. Den tiden kan jag lägga ned på mina bloggar istället. Men jag kikar in här då och då för att se om forumet piggat till sig.
Christer.
ingrid fuxwall
Var väl det jag trodde - att ett besök hos Maria var en upplevelse.

Har flera vänner som inte går in här på odla eftersom det är så segt för dem

ingrid
MariaS
giggle.gif Det var ju tur att det inte var idag du var här och tittade då, för nu syns allt ogräs som jag INTE skött om...

Citrusarna har fått ny jord, och kallväxthuset har blivit vattnat idag i alla fall. Vid närmare kontroll, visade det sig att mammuten verkligen hade börjat skjuta nya skott redan! Den gillar definitivt läget! Till sommaren ska den i alla fall vara planterad på sin permanentplats (hoppas jag whistling.gif ) Tillsamman med de andra godingarna därute.

Sen var det ju faktiskt liiiite frostskador på pagodträdet ninja.gif
Christer i Falköping
Tror jag har en synskada, för jag ser aldrig ogräs hos andra laugh.gif
Christer.
anne-li i olofstorp
Jodu Christer, får du dem STORA då vill jag se det.... whistling.gif
Det är ju en minisort, vad den heter har jag nog aldrig ens vetat, den kommer från ett trädgårdsbesök jag gjorde med TAG någon gång under 80-talet (eller början av 90-talet kanske) Jag gick en grundkurs med Margit Kajupank som ledare och tror (kan ha jättefel) att trädgården låg i dina trakter och kan det varit Sten dom hette????? blink.gif
Jag har bara en planta kvar, brukar kapa skott varje vår men nu blev jag lite orolig att den inte vill vara här hos mig längre så för säkerhets skull ville jag ge bort sticklingar till "någon som kan" dessa växter.
Hoppas dom vill sig.
Hälsningar
Anne-Li
Christer i Falköping
Tack Anne-li! Jag tror att det är en sort jag haft tidigare, bladen är klart lika. Men det finns en drös olika småblommande så säker är jag inte förrän den blommar. Dessa är svåra att övervintra, vet inte hur många jag lyckats klara fram till veckan innan det är dags att ställa ut dem :-) Men jag lovar att sköta dem som spädbarn :-)
Tack en en gång!
Christer.
MariaS
VAr ute med kameran. Det är lika snöigt igen, som när du var här i fredags Christer...
[attachment=30541:camelia.jpg]
Känns den igen?
Christer i Falköping
Riktigt fin!
Här kom det nog tio centimeter snö i natt, men någon plusgrad sänkte ned det till fem centimeter tror jag. Men nu skall det väl hålla sig under nollan så att det stannar kvar hoppas jag.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon