Full version: Ros-os
Stiffe
...att det inte är Körvel som luktar handkräm.

Av en händelse fick eder doftpatrull syn på en kruka färsk Körvel i grönsaksdisken. En diskret blick åt höger, och en åt vänster, visade att det var fritt fram, så med ett diskret visslande whist.gif och en oskyldig uppsyn snappades raskt ett par blad loss. Efter att bladen rivits itu och krossats, samt nogsamt avnosats sina hemligheter, kan det konstateras att det inte finns några som helst likheter mellan handkrämsdoft och Körvel.
Kajsa
Får väl göra detsamma på ICA , var det en go doft ? Har ju odlat körvel, spansk eller dansk för längesedan, minns ej vilken av dom, växer även vild. Handkrämer kan väl dofta vad som hellst, inga dyrare krämer.
renate
Jag har bara spansk körvel och den luktar anis/lakris inte handkräm,men jag får väl ta en tur till Konsum eller ICA och dofta på körvel.
Kajsa
Så var det renate nu minns jag doften och den kryddan finns i matbrödskryddor.
Ezereht
handkrämslukten, är det inte som i handkrämer som doftar ros? Och lux tvål tycker jag är själva urprodukten för tvål-ros-doft. Inte heller så glad i rosor som doftar så.
gulmåra
Hi,hi Stiffe! Jag ser förväntansfullt fram emot nästa expedition som doftpatrullen gör!! bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon