Full version: 2009 Glad tråd
Lady Hamilton
Tycker det är dax att starta en tråd för 2009

I dag har det varit SNÖKAOS hela dagen och då har jag varit så GLAD över att jag haft alla sågrejjer inne yahoo.gif
Jordsäckar, krukor, perlite, vermekulit och lecakulor. Tänk om jag varit tvungen att plumsa ut i snön 1-1,5m höga drivor wacko.gif framför "lon" (ladugården) bara för att hämta dessa saker blush.gif Då hade jag nog inte omskolat så mycket plantor som jag gjort i dag. Ja, jo jag är ju även mycket TACKSAM för att jag har min 24m² stora "vinterträdgård" bara utanför köket bravo.gif , bara öppna altandörren och stiga ut
Anki V
När jag var barn så läste jag en bok som hette Pollyanna….Den handlade om en flicka som trots en massa motgångar och elände alltid försökte hitta något att glädjas åt. Jag kom ihåg att hon hade en lek som hette ”vara glad leken”. Är det någon mer som minns den boken?

Jag blev så full i skratt när jag läste Ladyns inlägg…..Det var en stor del Pollyanna-vibbar i det inlägget rotfl.gif .

Jag är också glad för att det gror som sjutton i alla byttor och krukor yes.gif . Jag är extra glad att det märks så tydligt att ljuset börjar komma tillbaka och att dagarna blir längre laugh.gif .

/Anki
polecat
Snö, snö, snööööö yahoo.gif
Vilken lycka att gå på promenad och se alla skulpturer som snön gjort, bara synd att kameran var hemma. Det har snöat 50 cm sen igår morse......
Krolliljan
Jag är så glad för att vi har varit och grävt upp vårt blåregn och mot alla odds planterat det där vi bor nu. [attachment=30553:tilounepoil.gif]

( Får se om jag är lika glad till våren d v s om det tar sig eller inte confused.gif .)
Överbölingen
Jeg liker instellingen din.
Visst är det så att man får ta seden dit man kommer och gilla läget. Just nu har vi ett helsikes snöväder i Jämtland men det blir nog bättre ändera dagen. Är just nu i tryggt förvar i Östersund fram till onsdag morgon. STAmöte på tisdag kväll.
Och på onsdag om det är väder skall jag med en kroksabel skära ner överhänget på växthuset. Borde var minst 60 cm snö på taket där nu. Sorkburen (hare) är 1,2 meter hög. När vi for i lördags vart det ca 20 cm kvar till överkanten. Inte trodde jag att det behövdes nätlock också. Älgarna har länsat det mesta som går att äta men jaktledaren gav inte OK för skyddsjakt fast det var lovlig tid kvar i januari.

Men vill man bo henan så får man acceptera läget.
Sussie F-Flower
Jag blev så glad när jag såg den här tråden. Å ännu gladare när jag läst vad ni har skrivit... wub.gif
Det är så härligt med människor som ser fördelarna och inte bara det som "trubblar" sig!
Glädjande att läsa era inlägg! yes.gif
Visst är det väl så att det finns mycket mer än man tror, att vara glad över...
Jag tror att det är ganska så viktigt att man tänker tacksamhet lite oftare. smiley_small_hug.gif

Själv är jag glad över att jag äntligen har varit till optikern och ska få nya (progressiva) glasögon till veckan. Har aldrig haft tidigare... Då kanske jag slutar att slå sönder eller rättare sagt släpper glas m.m. i golvet så att det går sönder. crying.gif När jag ska ställa ifrån mig ex ett glas på diskbänken så har jag på senare tid vid flera tillfällen ställt det utanför bänken... och släppt... DONK.. -rätt i golvet!!! Har väl "fått fel" på avståndsbedömningen... rotfl.gif
polecat
I morse hade vi -28 grader, hm vad kan man då vara glad för....

Jo just, det bilen startade och tog mig till jobbet.....
Gåsis
Vi hade oxå -28 i morse. Men ett ljuvligt tjockt snötäcke över alla mina perenner och små fjolårssådder. Sen var det ju bara -17 mitt i dagen och hunden slapp köldkramp. Det var ljust när jag gick ut imorse, fröerna på balkongen är bejntjäla och -4 grader kommer lagom för utegrodd. Innesådderna är kvar ännu att glädjas åt eftersom våren är så sen här uppe i zon sju. Det ni, ni som har som gror yahoo.gif

/Åsa
Lars-Olof Arvids
Jag är glad över att solen fortfarande lyste när jag kom hem från jobbet alldeles nyss! smile.gif

Olle
Krolliljan
Jag är så glad för mina fåglar speciellt som just nu när Axel sitter helt nära Elliottan och sjunger för henne så att hon somnar. wub.gif smile.gif

[attachment=30716:IMG_0001_382.JPG]
renate
Idag var det premiär att sitter på altan och läser nya Allers trädgård.Det var 14° och solen värmde katten och mig.Ute var det nollgradigt i skuggan.Fåglarna kvittrade och åt solrosfrö.Jag var ute och skyddade mina buxbomklot mot den starka solen.Innan var jag på en långpromenad i skogen,jag var riktigt svettigt när ja kom hem,solen börjar får kraft nu.Snö har vi med ca 10cm.
Platinum
Jag är så glad att frösåddsäsongen börjat och att det finns så många vänliga odlarsjälar i landet som delar med sig av fröer och hjälper mig i färdigställandet av mina olika sommarprojekt för året. Tack alla ni, ni är minst värda en rose.gif så här dagen före alla hjärtans dag.
Monarda
Fika i växthuset idag, strålande sol, 25 grader varmt och kaffe med kladdkaka. tongue.gif
Och så hittade jag dom här sötnosarna på en mässa, precis vad som fattades på min hallvägg.

P2150802.jpg

Krolliljan
Såg tio tranor som flög förbi yahoo.gif
Wilmer
Jag blir så glaaad varje dag det har grott lite nya fröer i pluggoboxarna yahoo.gif
Red Top
CITAT (Monarda @ 15-02-2009, 13:20) *
Fika i växthuset idag, strålande sol, 25 grader varmt och kaffe med kladdkaka. tongue.gif
Och så hittade jag dom här sötnosarna på en mässa, precis vad som fattades på min hallvägg.

P2150802.jpg

Vilka underbara små ugglor wub.gif
Förstår att de fick följa med dig hem yes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon