|
Lady Hamilton
09-02-2009, 11:36
 Det har kommit ett erbjudande som innehåller massor av GODIS! Än så länge har jag inte beställt.......... såg bl.a. att de fanns Jerikoros som en del här på Odlas forum har frågat efter Odlas erbjudande
Red Top
09-02-2009, 11:38
Det blir svårt att hålla sig
Vaddå hålla sig?? Jag ville inte ens hålla mig, skickade nyss glatt iväg en beställning! Blev så inspirerad för att det nyss slutade snöa och solen tittar fram, snart är det vår!! öhh, nästan... typ... Jag beställde en Bollilja, en Gladiolus nanus 'Nymph', en Hängbegoniamix, ett par Jakobsliljor, en storpack Kanna 'Lucifer', en vit Påfågelslilja, en Spindellilja och får dessutom en Dahlia toppmix lila. Fort var det gjort!
Jag såg också det och brukar åka dit.
Men den där chokladblomman köpte jag förra året, men inte sjutton kom den upp inte, vad gjorde jag för fel?
Pius
CITAT (Pius @ 09-02-2009, 12:34)  Jag såg också det och brukar åka dit.
Men den där chokladblomman köpte jag förra året, men inte sjutton kom den upp inte, vad gjorde jag för fel?
Pius Blev inte mycket av min Chokladblomma heller... Den kom upp men sen vissnade den fort igen. Hörde senare av en vän att den absolut inte får torka, ens det minsta. Borde kanske ha haft en avskuren halv petflaska över krukan...
Eva i Höga
09-02-2009, 14:12
Jag köpte chokladblomma för två år sedan och lyckades med den men sen skulle jag övervintra den och.....  . Har nog faktiskt tänkt göra ett nytt försök, det går ju ..... Och är det så att ni köper för mycket så är det ju jättebra presenter att ta med sig när man går på visit hos någon med trädgård. Ofta går man och köper något bara för att man måste ha med sig något och tänker inte på att man har lökar, knölar, fröer eller växter att ge bort. Jag tycker det är jättebra presenter och blir överlycklig när jag får något sådant.
CITAT (Eva i Höga @ 09-02-2009, 14:12)  Jag köpte chokladblomma för två år sedan och lyckades med den men sen skulle jag övervintra den och.....  . Har nog faktiskt tänkt göra ett nytt försök, det går ju ..... Och är det så att ni köper för mycket så är det ju jättebra presenter att ta med sig när man går på visit hos någon med trädgård. Ofta går man och köper något bara för att man måste ha med sig något och tänker inte på att man har lökar, knölar, fröer eller växter att ge bort. Jag tycker det är jättebra presenter och blir överlycklig när jag får något sådant. Då struntar jag i chokladblomman i år och tar något lättare. De där kallorna, är det nåt? Jag tycker de är väldigt vackra men det lyser begravning om dem tycker jag. Ja tänk om jag kunde få såna presenter, vilken lycka. Jag fyller år om några veckor och då föreslog jag sambon att jag skulle få pelargonsticklingar och tänk det tyckte han var en alldeles utmärkt idé, så nu har jag beställt för över 500 kr.  Det kallar jag födelsedagspresent det. Men så fick jag tala om det själv också för att poletten skulle trilla ner. Pius
Maggan H
09-02-2009, 16:03
CITAT (Pius @ 09-02-2009, 14:37)  Då struntar jag i chokladblomman i år och tar något lättare. De där kallorna, är det nåt? Jag tycker de är väldigt vackra men det lyser begravning om dem tycker jag. Ja tänk om jag kunde få såna presenter, vilken lycka. Jag fyller år om några veckor och då föreslog jag sambon att jag skulle få pelargonsticklingar och tänk det tyckte han var en alldeles utmärkt idé, så nu har jag beställt för över 500 kr.  Det kallar jag födelsedagspresent det. Men så fick jag tala om det själv också för att poletten skulle trilla ner. Pius Haha, ja det är så det är!  Men så blir det en bra present också! Bor du nära Odla, Pius? Jag trodde de hade stängt? Jag tittade bara som helt hastigast på mitt mail och tog bort det ögonaböj, jag ska ju på mässa också, jisses. JAG HAR INTE PLATS TILL MER!
Darkmoon
09-02-2009, 22:24
oj oj nu har även jag skickat iväg en beställning, de var ju inte riktigt meningen. Börjar redan oroa mig för hur man ska få plats med allt, och antagligen kommer man med all säkerhet utöka med ännu fler växter och fröer längre fram. Antar att man aldrig lär sig.
CITAT (Eva i Höga @ 09-02-2009, 14:12)  Jag köpte chokladblomma för två år sedan och lyckades med den men sen skulle jag övervintra den och.....  . Har nog faktiskt tänkt göra ett nytt försök, det går ju ..... Och är det så att ni köper för mycket så är det ju jättebra presenter att ta med sig när man går på visit hos någon med trädgård. Ofta går man och köper något bara för att man måste ha med sig något och tänker inte på att man har lökar, knölar, fröer eller växter att ge bort. Jag tycker det är jättebra presenter och blir överlycklig när jag får något sådant.  Du är välkommen och hälsa på  Jag gillar dahlior  . Allvarligt, jag får väl öppna erbjudandet och kika  lite........
Vilka läckra dahlior...........
 Ja ska inte, jag ska inte...  Phu, jag klarade.... med nör och näppe... kopplade bort externmusen, musplattan är inte lika lätt att klicka på
Eva i Höga
10-02-2009, 13:16
CITAT (Wilmer @ 09-02-2009, 22:36)   Du är välkommen och hälsa på  Jag gillar dahlior  . Allvarligt, jag får väl öppna erbjudandet och kika  lite........ Det vet du väl Wilmer, jag kommer när jag har vägarna förbi och då har jag med mig något fint. Dahlior .... mumsar inte dina sniglar på dem?
 Jooo, något så bedrövligt  . Fattar inte hur de kan kapa tjocka "stammar" jäms med marken. Jag har dem i krukor numera, dahliorna alltså. De blir inte lika praktfulla, men det går lite lättare att hålla undan sniglarna. Jag har dem hemma och inte på kolonilotten, så plockar jag av sniglarna så fort jag är hemma  På lotten funkar det inte längre. Men jag ska beställa, skam den som ger sig.. Hihi, jag menade inte att tigga, men du är välkommen om du har vägarna förbi
CITAT (Maggan H @ 09-02-2009, 16:03)  Haha, ja det är så det är!  Men så blir det en bra present också! Bor du nära Odla, Pius? Jag trodde de hade stängt? Jag tittade bara som helt hastigast på mitt mail och tog bort det ögonaböj, jag ska ju på mässa också, jisses. JAG HAR INTE PLATS TILL MER!  Nära Odla? Jag har ingen aning om vart det ligger, själv bor jag på Gotland så det är knappast troligt. Om du tänker på sticklingarna så har jag beställt dem från Stockholm. Pius
Så nu har jag prickat i beställningen, hjärtat slog fort och lyckligt vid varje knapptryck  dahlior, ååå vad jag längtar!!!!
anne-li i olofstorp
13-02-2009, 17:12
Grrrrr! Var det nödvändigt att påminna om detta,,.,,,,, Kommer att skylla konkursen (personlig) på er......
Jag behövde nya dalior och då passade det bra med erbjudandet.Det blev några riktiga snyggingar.Tänkte också på schokladblomman men av stod,jag köpte för för två eller tre år sedan,den blommade visserligen men kom igång väldigt sent den överlevde inte vintern så det blev ingen i år.
Sussgirl
13-02-2009, 18:57
Tänkte faktiskt att nu är det kört när jag såg att odla lagt ut sina vårlökar..MEN hittade faktiskt inte så mycket som jag ville ha så det var värt att skicka efter. Brukar köpa liljor men de som fanns har jag redan. Köpte i höstas bla från odla och har kommit på att det går bättre att plantera liljor på hösten. Köpte av rosa,vita och gula kungsliljan som hade enorma lökar..hoppas på en fin sommar och sitta i trädgården och njuta medans jag väntar på att åka till bb. Är ute efter dahliaknölar men i rött och gult enfärgat till altanen. Men det fanns ingen som passade in på det i erbjudandet. Men kanske det blir en beställning iaf sen =) man vet aldrig.
Hur går det för er med beställningarna? Kunnit hålla er?
/Susanne
Österläge
13-02-2009, 22:59
CITAT (Sussgirl @ 13-02-2009, 18:57)  ... hoppas på en fin sommar och sitta i trädgården och njuta medans jag väntar på att åka till bb. Lite OT, men gud vad mysigt det lät! Grattis! Jag vill oxå ha en liten bebbe... Får nog börja jobba på det snart...  (Behöver inte jobba på att övertala älsklingen, han vill minst lika mycket som jag, men jag vill helst ha fast jobb först så...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|