Hej Nina!
Jag tycker inte att några spår ser så stora ut att det skulle vara älg. (

)
Hur
långt är spåret överst till vänster? Rådjuren lämnar ju ofta avtryck av alla tårna på samma klöv, när dom tex gör ett språng eller vid tungt trav. Även om dom är lite tunga i sig själv kan dom lämna såna avtryck. Det är ju mest när dom "trippar" som bara framtårna syns i marken.
Jag har nyss varit till min frys och hämtat fram en kalvklöv. Jag brukar ta reda på dom vid älgslakten då det är så behändigt att träna eftersök med dessa. Åsså tog jag fram en rådjursklöv, från ett vuxet djur. -Nu ska vi titta och mäta...
Kalvklöven ser du är lite drygt 10 cm. (lättklövarna inte inräknade). I avtryck i snön eller lera så blir detta 1-2 cm längre. (å då är det en "oktoberkalv"!!! ...alltså slaktad i okt. Den här årstiden är dom ju ännu större.) Ett riktigt fullvuxet djur har nog 18-20 cm långa framklövar.
Rådjursklöven är strax över 4 cm lång och blir ca 1-1,5 cm större i spåret. (Gud va puttinuttigt... Jag har faktiskt haft större rådjursklövar så det här var nog ett
litet vuxet djur...)
Om dina fotade spår är någonstans däremellan skulle jag gissa på någon hjort. Har ni hjortdjur där du bor?
en till...