|
vicky-g
10-02-2009, 16:09
Hej!
Har kommit över frön både på grönsaker/kryddor och blommor. Fröna är från förra året och företaget är Frögården. Har mer än jag behöver själv. Någon intresserad? En del har jag fler påsar av. Hör av er om ni vill veta mer om sort m.m.
// Vicky
gurka växthus, Bella F1 kålrot, Östgöta II morot, tidig, Nantes 4 morot, medeltidig, Chantenay 2 purjolök, Tropita jätterädisa rund, Parat rödbeta, lång, Forono rödbeta, plattrund, Crosby isbergssallat, Great Lakes 118 tomat växthus, Monika TmVFN f1 tomat, gul Goldene Königin gräslök, mellan fin
blåklint, sol - halv skugga, ettårig jättedaggkåpa, sol - halv skugga, flerårig jätteeternell, sol, ettårig flitiga lisa, Florette F1, vit, sol - halv skugga - skugga, ettårig klockmalva, Bella F1, sol - halv skugga - skugga, kan övervintras (svalt och torrt) lobelia, häng, blå, sol - halv skugga, ettårig petunia, Mini Fantasy F1, bl färger, sol, ettårig sommarnejlika, sol, ettårig
Maggan H
10-02-2009, 16:54
CITAT (vicky-g @ 10-02-2009, 16:09)  Hej!
Har kommit över frön både på grönsaker/kryddor och blommor. Fröna är från förra året och företaget är Frögården. Har mer än jag behöver själv. Någon intresserad? En del har jag fler påsar av. Hör av er om ni vill veta mer om sort m.m. // Vicky gurka växthus, Bella F1 kålrot, Östgöta II morot, tidig, Nantes 4 morot, medeltidig, Chantenay 2 morot, medeltidig, Royal Chantenay stor påse morot, vinter, Flakkee 2 orientalisk salladsmix, Graen in snow (Bladspenat med stark rädis/rätiks smak), Mitsuba (Japansk persilja), Tatsoi (en sorts kål till wok), Red Giant (Bladspenat med pikant senaps/pepparots smak) purjolök, Tropita jätterädisa rund, Parat rödbeta, lång, Forono rödbeta, plattrund, Crosby rödbeta, plattrund, Crosby, stor påse isbergssallat, Great Lakes 118 tomat växthus, Monika TmVFN f1 tomat, cocktail Gardeners Delight tomat, gul Goldene Königin tomat, röd, Moneymaker (av Dansk export typ) gräslök, mellan fin gräslök, kinesisk (vitlökssmak)
blåklint, sol - halv skugga, ettårig jättedaggkåpa, sol - halv skugga, flerårig roseneternell, bl färger, sol, ettårig jätteeternell, sol, ettårig flitiga lisa, Florette F1, vit, sol - halv skugga - skugga, ettårig klockmalva, Bella F1, sol - halv skugga - skugga, kan övervintras (svalt och torrt) lobelia, häng, blå, sol - halv skugga, ettårig lobelia, kant, mörkblåsol - halv skugga, ettårig pelargon, Jackpot F1, röd, sol - halv skugga, står att den är ettårig pelargon, Ice Queen F1, vit, sol - halv skugga, står att den är ettårig pensé, tidig, sol - halv skugga, tvåårig petunia, Mini Fantasy F1, bl färger, sol, ettårig sommarnejlika, sol, ettårig dahlia, Unwins dvärg, sol, ettårig tagetes, Sumo gul F1, sol - halv skugga, ettårig tagetes, Sumo guldgul F1, sol - halv skugga, ettårig Ja tack, jag vill ha av många sorter och betalar så klart dig! gurka växthus, Bella F1 morot, medeltidig, Chantenay 2 morot, medeltidig, Royal Chantenay stor påse morot, vinter, Flakkee 2 purjolök, Tropita rödbeta, plattrund, Crosby, stor påse tomat, cocktail Gardeners Delight tomat, röd, Moneymaker (av Dansk export typ) gräslök, mellan fin gräslök, kinesisk (vitlökssmak) flitiga lisa, Florette F1, vit, sol - halv skugga - skugga, ettårig pelargon, Jackpot F1, röd, sol - halv skugga, står att den är ettårig pelargon, Ice Queen F1, vit, sol - halv skugga, står att den är ettårig petunia, Mini Fantasy F1, bl färger, sol, ettårig dahlia, Unwins dvärg, sol, ettårig tagetes, Sumo gul F1, sol - halv skugga, ettårig tagetes, Sumo guldgul F1, sol - halv skugga, ettårig
vicky-g
10-02-2009, 18:36
CITAT (Maggan H @ 10-02-2009, 16:54)  Ja tack, jag vill ha av många sorter och betalar så klart dig!
gurka växthus, Bella F1 morot, medeltidig, Chantenay 2 morot, medeltidig, Royal Chantenay stor påse morot, vinter, Flakkee 2 purjolök, Tropita rödbeta, plattrund, Crosby, stor påse tomat, cocktail Gardeners Delight tomat, röd, Moneymaker (av Dansk export typ) gräslök, mellan fin gräslök, kinesisk (vitlökssmak)
flitiga lisa, Florette F1, vit, sol - halv skugga - skugga, ettårig pelargon, Jackpot F1, röd, sol - halv skugga, står att den är ettårig pelargon, Ice Queen F1, vit, sol - halv skugga, står att den är ettårig petunia, Mini Fantasy F1, bl färger, sol, ettårig dahlia, Unwins dvärg, sol, ettårig tagetes, Sumo gul F1, sol - halv skugga, ettårig tagetes, Sumo guldgul F1, sol - halv skugga, ettårig Följande frön är redan borta: pelargon, Ice Queen F1, vit, sol - halv skugga, står att den är ettårig dahlia, Unwins dvärg, sol, ettårig tagetes, Sumo gul F1, sol - halv skugga, ettårig tagetes, Sumo guldgul F1, sol - halv skugga, ettårig De andra har jag lagt undan till dig.
Maggan H
10-02-2009, 19:12
CITAT (vicky-g @ 10-02-2009, 18:36)  Följande frön är redan borta:
pelargon, Ice Queen F1, vit, sol - halv skugga, står att den är ettårig dahlia, Unwins dvärg, sol, ettårig tagetes, Sumo gul F1, sol - halv skugga, ettårig tagetes, Sumo guldgul F1, sol - halv skugga, ettårig
De andra har jag lagt undan till dig. Åh gud vad du är gullig! Jag skickar PM!
karlsdal
11-02-2009, 10:24
Hej Vicky! Har redan beställt av dig på Alternativ.
gurka växthus, Bella F1 kålrot, Östgöta II morot, tidig, Nantes 4 morot, medeltidig, Chantenay 2
jag skulle kunna vara intresserad av dessa fyra, men undrar vilka " bäst före" datum du har till dom ? Går de ut år 2009 eller 2010 ?
Om du är intresserad av byte kan du ta en titt på min frölista " Katahs frölista" på förkultiveringsforum. Jag har både dom som jag har nämnt på min lista och snart även dom fröer från min " önskelista" då 'jag har skickat en beställning till Impecta och Runåberg idag !
Om du vill byta kan vi byta med varandra, annars betalar jag !
vicky-g
15-02-2009, 12:11
katah Jag skrev att fröna var från förra året och menade då att bästföre dagen var då. sep 2008. Gurkan är slut. Är du ändå intresserad? Jag byter gärna. Man är väll frögalen. Sorter som jag är intresserad av är: algersallad ( impecta 9729) smultronspenat ( impecta 9811) om du har beställt och har över är jag även intresserad av: Vintersquash “blue hubbard “ Kiwano Passionfrukt och egntligen många fler, men jag får väll hejda mig. Man måste ju ha plats också. Har du redan beställt? Annars har jag en öppnad påse med nakenfröpumpa, Gleisdorfer Ölkurbis. Bästföre dag sep 09. 5 frön kvar. som du kan få. Övriga Har idag skickat frön till alla som har beställt fröer. God odlings lycka!
Hej!
Jag hoppas att mina beställda fröer kommer under veckan. När jag ser hur mycket av varje sort finns på påsar kan jag återkomma.
Smultronspenat åkte med på grönsaksbytarpåsen så den har jag inte kvar längre, men algersalladen finns
Passionfrukten var slut på Impecta så jag tänkte hojta här om ett par sorter som var slut hos dom, då när jag får mina fröer.
Återkommer!
halloj, Vicky, Njaa, säger jag just nu för kålrötter och morarötter har jag redigt redan egentligen. Så det är nog inte så smart att byta till sig ännu mer. Men jag tror att jag återkommer med en annrop efter några sorter som var slutsålda hos impecta och vill kanske lätta lite på påsar som ha kommit också ( därbland kiwano , kan jag tänka mig...) Just nu pysslar jag alldeles för mycket och sorterar påsar och planterar alldeles för sakta , men chilisar och ett par blommor hittade lite såjord igår i alla fall !
Jentukka
23-02-2009, 17:11
Har skickat PM
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|