Full version: Rädda svensk urskog
nina L
HEj allesammans
Undrar bara om ni känner till denna fantastiska site där man kan rädda svensk urskog genom att besöka deras hemsida. Kostar ingenting! Gå gärna in och titta!

http://ettklickforskogen.se

Om man inte får in tillräckligt med pengar så kommer han som äger skogen att avverka den!

Aqvakul
Hej!

Det finns en snart två år gammal tråd om detta under "Småprat"...

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=588666

Huggorm
Samt en tråd i den här avdelningen, bara fem steg nedanför denna...

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=81317

Sussie F-Flower
Ja, och jag undrar fortfarande vem "han" är?

Är det SVEA skog som äger skogen, eller?

Eller kanske det är ett påhitt bara???
Meriona
CITAT (Sussie F-Flower @ 10-02-2009, 19:15) *
Ja, och jag undrar fortfarande vem "han" är?

Är det SVEA skog som äger skogen, eller?

Eller kanske det är ett påhitt bara???

Nej jag vet att det på svampguidens forut legat en massa länkar till dokument mellan den här personen och kommunen och andra intressenter, och jag har absolut för mig att det är en privatperson. jag kommer bara inte ihåg, för jag tyckte inte det var så intressant. Ett mansnamn var det iallafall.
Huggorm
Undrar vad som händer om dom inte lyckas skramla ihop tillräckligt mycket pengar? Om markägaren avverkar så blir han väll förföljd av en massa sura trädkramare, och om han inte avverkar så har han 82ha mark som han inte kan använda till något och som han troligtvis betalar massa räntor och amorteringar för
Sussie F-Flower
CITAT (Meriona @ 10-02-2009, 19:25) *
Nej jag vet att det på svampguidens forut legat en massa länkar till dokument mellan den här personen och kommunen och andra intressenter, och jag har absolut för mig att det är en privatperson. jag kommer bara inte ihåg, för jag tyckte inte det var så intressant. Ett mansnamn var det iallafall.

Ok! Jag fattar bara inte HUR man kan "rädda" något genom att klicka på en länk?
Vad är det som händer då?
Kan man inte "klicka" så att man räddar hela världen i så fall??? confused.gif
nina L
CITAT (Sussie F-Flower @ 11-02-2009, 08:53) *

Det är så att sponsorerna betalar en viss summa för varje klick man gör!
Om man inte får i hop hela summan nu så går pengarna till nästa urskogsprojekt.
Jag är helt övertygad om att detta är väldigt seriöst! de har redan räddat en urskog i sverige!
Huggorm
Man tittar på reklam helt enkelt
nina L
gå in och kolla vet jag!
Sussie F-Flower
CITAT (nina L @ 11-02-2009, 09:17) *
Det är så att sponsorerna betalar en viss summa för varje klick man gör!
Om man inte får i hop hela summan nu så går pengarna till nästa urskogsprojekt.
Jag är helt övertygad om att detta är väldigt seriöst! de har redan räddat en urskog i sverige!

Jamen då borde väl sponsorerna kunna rädda skogen direkt isåfall...?
Det finns ju alltså sponsorer då, redan...? Å vilka är dom då?
Varför ska vi i hela Sverige hålla på och klicka till höger och vänster om pengarna redan finns???
Jag klickade i somras men jag fattar fortfarande inte hur det går till...

Måste man vara data-snille kanske för att fatta?

Whiskuchi
CITAT (Sussie F-Flower @ 11-02-2009, 08:53) *

Visst, hittar du sponsorer som lovar att rädda hela världen för att folk klickar och tittar på deras reklam, så lovar jag att klicka varje dag wink.gif
Huggorm
CITAT (Sussie F-Flower @ 11-02-2009, 10:00) *
Varför ska vi i hela Sverige hålla på och klicka till höger och vänster om pengarna redan finns???

Sponsorerna betalar för att folk skall titta på den reklam som kommer upp när du klickar. Förhoppningsvis skall du bli intresserad av produkterna som det görs reklam för, och köpa av dom. På så vis hoppas sponsorerna få tillbaka hela eller delar av summan de sponsrar med. Det har mer att göra med marknadsförings-snillen än data-snillen om man säger så
Motti
På kattidningen Katt.nu hade vi det på Ot tråden där var jag inne och klickade varje dag !så några kvm har jag väl bidragit till rolleyes.gif
Huggorm
Vill bara påpeka att rubriken är fel. Verle är inte någon urskog, långt därifrån.
Wilmer
CITAT (Sussie F-Flower @ 11-02-2009, 10:00) *

Nja, jag är inget datasnille. Men jag fattar att alla tidningar jag köper har reklam i sig, tidningen får betalt för det bara för att jag köper tidningen och ev. ser annonsen. Sjunker antalet läsare sjunker antalet annonsörer, tidningen konkar. På de flesta sidor på internet inkl. Odla.nu finns reklam överallt - den sitter där för att vi besöker sidorna och ev. nappar på reklamen. Sidor som aftonbladet får betalt för annonserna, andra kan få erbjudande om gratis hemsida bara man har reklam på den etc. Alla sidor som får många träffar (besök, klick) är intressanta för annonsörer, precis som vanliga dagstidningar - trädgårdstidningar etc. Metro mfl gratistidningar är gratis för att annonsörer betalar annonskostnad. Ett klick för skogen är inte vinstdrivande och kan alltså investera annons/reklampengarna i att köpa skog! Genom att klicka där visar man att man besökt sidan och annonsörerna blir glada - enkelt beskrivet - och annonserar där mot kostnad.

Var det begripligt....?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon