Full version: Fått fröbrev
Ciczi
Idag kom ett brev till mig från USA. Med palmfröer... En hel påse full... yahoo.gif

En kruxet är att avsändaren inte namnat fröerna... utan blandat alla i samma påse... Jaja det löser sig...

Men kul är det... Om alla tar sig får jag fler palmer än stan har... biggrin.gif

//Ciczi
Eva i Höga
Det låter riktigt spännande, du får säkert ett roligt och slitsamt jobb med att identifiera dem. Sen får du väl skaffa ett "palmhus". Lycka till!
Ciczi
Det löste sig ganska enkelt med vilka fröer som var vilka. Dels var de olika i färgen och efter lite läsning i mina palmlexikon så fick jag klart för mig vilka som var vilka.

Jag har fått fröer till Sabal minor, Trachycarpus fortunei och Chamadorea radicalis

//Ciczi
ingrid fuxwall
Då hoppas vi att de gror och växer till sig

Och så tror jag att jag inte är ensam om att vilja ha kort på vad du får att växa
Ciczi
Ungefärlig grotid ligger mellan 2 och 6 månader så då är det till att vara tålmodig... biggrin.gif Men bild utlovas...

//Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon