Annkina
Jag har en odlingslott i ett riktigt snigelstråk.

Nu ska jag flytta och antagligen kommer ingen att ta över så jag måste ta bort allt.

Jag har stenplattor i gångarna och vill gärna ha med dom till huset vi ska flytta till, men vill inte ha med sniglarna.
Någon som har ett bra tips på hur jag ska göra? Antagligen har inte ens vattnet kopplats på innan jag måste ta dom så bästa vore nått som man kan spruta på med sprayflaska efter man har borstat av dom ordentligt.

Tips?

Piccante
Sniglar lägger nog inte ägg på plattor möjligtvis under plattorna men där borde vara väl kallt för dem nu. Har du möjlighet att stapla plattorna och låta dem ligga ganska fritt där du ska flytta dem till? Ligger de öppet ute så borde ju ev ägg frysa sönder och är du ändå orolig så skölj dem med riktigt hett vatten till våren innan du lägger ned dem.
Annkina
CITAT (Markus_H @ 10-02-2009, 21:42) *
Sniglar lägger nog inte ägg på plattor möjligtvis under plattorna men där borde vara väl kallt för dem nu. Har du möjlighet att stapla plattorna och låta dem ligga ganska fritt där du ska flytta dem till? Ligger de öppet ute så borde ju ev ägg frysa sönder och är du ändå orolig så skölj dem med riktigt hett vatten till våren innan du lägger ned dem.

Kanske räcker att borsta av dom ordentligt då. Och sen lägga dom på asfalten utanför huset. Där är gott om plats.

Funderade på att göra nån rejäl spritblandning, men det kanske är onödig överkurs. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon