Suz
Hej!

Jag saknar någon att dela mitt odlarintresse med på fritiden (den lilla man har). Ni vet, prata tomtdesigne, nya planteringar, odlingar, sticklingar, frösådder mm.
Min familj/vänner har tröttnat, de slår dövörat till så fort jag pratar växter.
Min gamla pappa (84) som älskar sånt här vill inte längre lyssna så mycket för han orkar inte längre odla själv (men han ger en del himla bra tips fortfarande) smiley_small_hug.gif .
Detta forum är verkligen en enorm tillgång för en sån som mig men ibland saknar man någon att ta en fika med som delar samma intresse, ni vet..peka på en bild i en tidning (sååån vill jag ha) eller bara byta sticklingar med.
I min värld är det mest jobb/karriär/tv/några pratar barn mm.

Så, är det någon som bor åt mitt håll?? Jag bor i Huddinge vid trehörningen (sjön) Pma mig gärna!
Är färsk på det här med odlarintresset men roligt är det!!

Och igen....vad gjorde jag utan detta forum???? thanks.gif thanks.gif
Eva i Höga
Jag hoppas verkligen du får något napp. Bor själv utanför Göteborg så det är ju för långt. Men här har vi startat något som vi kallar Odlaklubben Väst genom att vi fick kontakt här på forumet och vi träffas emellanåt och det är verkligen trevligt. Det är ju så kul att ha någon att prata med om sina funderingar kring odling och växter. Finns det ingen trädgårdsförening där du bor?
nelly.trott
detta här känner jag igen hahaha
Min man sade till mig för 3 dagar sen :

hitta dig en kompis som bor nära och gillr växter som du kan snacka med och väexterumgås hahaha

finns det några balkong / lånad trädgård i malmö ??
Eva i Höga
Bra, fortsätt skriv här så har ni snart odlarkompisar! kram2.gif
MariaS
Jo det ska ni veta. Odlaklubben väst har lett till mycke mer än några träffar. Några "medlemmar" gör mer än bara "ses på träffar"! Man har ju helt klart fått nya vänner för livet wub.gif även blan dem man aldrig träffat också, för den delen.
Nu börjar snart den stora jakten genom sverige, för att hitta och besöka alla trevliga odlaiter på semestern också giggle.gif
ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 11-02-2009, 09:20) *
Jo det ska ni veta. Odlaklubben väst har lett till mycke mer än några träffar. Några "medlemmar" gör mer än bara "ses på träffar"! Man har ju helt klart fått nya vänner för livet wub.gif även blan dem man aldrig träffat också, för den delen.
Nu börjar snart den stora jakten genom sverige, för att hitta och besöka alla trevliga odlaiter på semestern också giggle.gif

Du har så rätt!

Vi är många som vill besöka dig och de som vill komma hit och titta på mitt ogräs är välkomna
Eva i Höga
Ingrid, jag kommer gärna och tittar på ditt "ogräs", jag vet att du har jättefina och spännande växter. Vi har ju inte så lång väg till varandra och jag är ofta åt ditt håll fast jag är på ön då. Var på din ort i söndags och åt middag på Laxbutiken. Mums så gott!

Suz, har du fått något svar från någon i din närhet än?
Farbror Blå
Ska vi adoptera dej Suz? smiley_small_hug.gif
Suz
Ni är ju för härliga allihop!!!! giggle.gif

Nej jag har ännu inte fått några svar...men jag är optimist och väntar lite till!!

Det lät ju underbart det där med klubbarna!! Sånt vill jag gärna ha här tummenupp.gif

Och "vänner för livet" MariaS, låter underbart, bara att gratulera så himla mycket...tja...en ny gubbe med samma hobby crazy.gif
Nä jag är jättenöjd med min lille "gube" men någon vän att dela intresset med skulle vara guld!

Farbror Blå: JAA adoptera mig yahoo.gif Kruxet kan bli att jag inte vill flytta cool.gif Trivs så bra här!!
Eva i Höga
Puttar upp den här för jag önskar verkligen att Suz och ni andra hittar så fina kompisar att träffa som jag har gjort här på Odla.
Suz
CITAT (Eva i Höga @ 12-02-2009, 12:41) *
Puttar upp den här för jag önskar verkligen att Suz och ni andra hittar så fina kompisar att träffa som jag har gjort här på Odla.

Tack Eva!!
Ja det skulle verkligen vara roligt att ha någon att prata trädgård med!!
Eva i Höga
Jag tycker du ska skicka ett pm till sjm010 som frågade om det fanns öppna trädgårdar att besöka i Stockholmsområdet. Ni kan ju träffas på ett kafé och prata en stund och kanske byta växter med varandra. Sen är det säkert flera som hakar på och till slut är ni ett glatt gäng som träffas då och då. Men någon måste börja och det har ju du gjort nu när du gjorde ett inlägg här på Odla.
Suz
CITAT (Eva i Höga @ 12-02-2009, 19:40) *
Jag tycker du ska skicka ett pm till sjm010 som frågade om det fanns öppna trädgårdar att besöka i Stockholmsområdet. Ni kan ju träffas på ett kafé och prata en stund och kanske byta växter med varandra. Sen är det säkert flera som hakar på och till slut är ni ett glatt gäng som träffas då och då. Men någon måste börja och det har ju du gjort nu när du gjorde ett inlägg här på Odla.

Tack Eva!

Nu har jag gjort det (här ville jag haft en bild av en "håller tummen" men hittade ingen)
Anki V
Anmäl dig till mässmiddagen!

Då får du träffa en hel del av "oss" och säkert någon "stockholmare" också

Mässmiddag

/Anki
blomkronan
Odlingstok efterlyses...i stockholmstrakten!!!!!
Den tråden har jag tänkt starta länge.... nu behöver jag inte det biggrin.gif

Jag känner presis som du... vänner/arbetskamrater/familj tröttnar och lägger dövörat till!!!

Jag skickar p:m biggrin.gif
Eva i Höga
Se där, det rör på sig! Jag blir glad för er skull! a0a.gif Likasinnade vänner är jätteviktigt!
Vill gärna höra hur det går i fortsättningen!
Suz
CITAT (blomkronan @ 12-02-2009, 20:46) *
Odlingstok efterlyses...i stockholmstrakten!!!!!
Den tråden har jag tänkt starta länge.... nu behöver jag inte det biggrin.gif

Jag känner presis som du... vänner/arbetskamrater/familj tröttnar och lägger dövörat till!!!

Jag skickar p:m biggrin.gif

Ja!!! Vad roligt!! yahoo.gif

CITAT (Eva i Höga @ 13-02-2009, 08:59) *
Se där, det rör på sig! Jag blir glad för er skull! a0a.gif Likasinnade vänner är jätteviktigt!
Vill gärna höra hur det går i fortsättningen!

Är glad för att du puttat och puttat thanks.gif
Klart jag/vi (hoppas det blir många) berättar!! tummenupp.gif
Suz
Nu tycker jag att denna trillat för långt ner så jag puttar upp den igen!!

Finns det verkligen inte fler tokar här på Odla från Sthlm (förutom jag och Blomkronan) som skulle tycka det vore kul att träffas någongång?? confused.gif
Eva i Höga
Puttar upp igen, det är ju så kul att träffas och prata växter!
blomkronan
Håller mé... det vore kul om vi kunde bli ett gäng som kunde hitta på saker tillsamans smile.gif
MariaS
Öööhhmmmmpf

VAr är ni alla stockholmare?

Hjälp till nu. Så svårt kan det väl inte vara...
Jan Lindgren
Hej!
Jag har en tålig hustru som snällt lyssnar så jag klarar mig bra. Eftersom jag är pensionär så har jag upptäckt att Medborgarskolan här i Osby ordnar olika gratisgrupper för oss. Så till hösten har jag anmält att jag är beredd att hålla en i en trädgårdsgrupp för pensionärer. En grupp där vi kan diskutera trädgård och odling ur olika aspekter. Inga kostnader för någon. Kaffe med bulle kostar 10 kr.

Vill man ha kontakter så är bildningsorganisationer och föreningar mycket bra. I Stockholm finns det flera stycken föreningar så det kan inte vara svårt att träffa tokiga trädgårdsfantaster. Jag tycker själv bäst om STA.
MVH
Jan Lindgren
Eva i Höga
Ja, jag tror också som Jan att genom studieförbunden kan man hitta likasinnade trädgårdstokar men ändå tycker man att här på Odlas forum ska det ju gå att få kontakt med folk lätt. Kom igen nu stockholmare, ni ska väl inte vara sämre än göteborgarna! Här hos oss var det inga problem att få igång en liten klubb för att träffas litegrann - och den har bara vuxit!
Red Top
Hej shy.gif !

Nog bor jag i Stockholmstrakten. Fast bara fyra-fem månader om året. Sen är jag inte så kul att ha med i ett sådant gäng, eftersom mina krämpor gör att jag inte är särskilt mobil under vinterhalvåret. Jag har mina trädgårdskompisar i norra Uppland yes.gif , där jag bor merparten av året.

Men jag önskar TS all lycka med att hitta likasinnade. Det finns massor av trädgårdstokiga här i trakten, så idén med studieförbund/trädgårdsförening är inte alls dum tummenupp.gif

Lycka till!
Farbror Blå
CITAT (Suz @ 11-02-2009, 21:40) *
Ni är ju för härliga allihop!!!! giggle.gif

Nej jag har ännu inte fått några svar...men jag är optimist och väntar lite till!!

Det lät ju underbart det där med klubbarna!! Sånt vill jag gärna ha här tummenupp.gif

Och "vänner för livet" MariaS, låter underbart, bara att gratulera så himla mycket...tja...en ny gubbe med samma hobby crazy.gif
Nä jag är jättenöjd med min lille "gube" men någon vän att dela intresset med skulle vara guld!

Farbror Blå: JAA adoptera mig yahoo.gif Kruxet kan bli att jag inte vill flytta cool.gif Trivs så bra här!!

Je men vi kan adoptera dej på distans?=)
Eva i Höga
Dags att putta upp igen, ny vecka och kanske nån mer som läser?!
Eva i Höga
Får du inte så många svar här tycker jag att du kan kontakta trädgårdsföreningen på din ort, Huddinge-Botkyrka trädgårdsförening http://www.hu-bo-tradgard.org/, där träffar du garanterat trädgårdsintresserade.
Lycka till!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon