Full version: Midnattsros
gulmåra
Den här ljuvligheten hittade jag hos Löve i Danmark för några år sedan. Har inte blivit högre än knappt metern ännu.
Ljusrosa blommor med mörkare mitt och ett litet gulgrönt öga! Lite charmigt ruffsig!
Börjar blomma sist av mina gallicor.
Ingen stordoftare enligt Roserier?! Hm jag har inget minne av hur det är med den saken! dunno.gif

Den har lite annorlunda knoppar, som påminner om omogna hasselnötter. Lååånga spretiga foderblad!

Antonia d'Ormois
[attachment=30629:Antonia_...__Large_.jpg]

Jaha så kommer det in en miniatyrbild snett in från höger ??? Hmmmm
annika wall
Löve i Danmark säger du. Var någonstans ligger det, finns det någon hemsida? Hittar inget på nätet.
gulmåra
Jag fixar inte att lägga in länk men adressen är www.roses.dk
Välj butik och rosor.... Massor att välja på men liiite dyra!

Kajsa
Va roligt med en ros man aldrig hört namnet på, jag hittar den i Botanica/Rosor blir den " lite högre ca 1.80 står det med god och söt doft " färgen var ljuvlig, finns även en bild i Botanica.
renate
Det var en okännt ros för mig men vackert är den.I Botanican rosor står att den blommar sparsamt.Torben Tim tog över rosenplantskolan i Löve efter Valdemar Pedersen,det är väl delvis honom vi kan tackar för att alla de gammaldags rosor finns att köpa i Sverige.
Mimika
Suck, den där har jag väntat på Gulmåra, du har nog nämnt den förr. .. den har ett namn som är så vackert och jag har bara sett bilder där den är enastående fin, så det är en ros jag kan betala dyrt för, en favvo utan att jag sett den i verkligheten. Just det ..hasselnötter liknar de!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon