Fjälljäntan
Är totalt novis i ämnet, men ska plantera 3st buskar. Nu undrar jag om den blommar även om jag håller ner höjden på den? Den blir ju ca 3 meter, men jag tycker den är så fin; om jag inte vill ha den så hög....? Är det bättre att välja en annan sort som blir lägre?
Men tänk om jag om några år VILL ha dem högre...? Hjälp!
Cilla
Ingen syrénexpert har svarat, och jag känner inte till om det är skillnad på prestonens och bondsyrenens blomsättning, men visst är den främst i topparna på bägge?
Syréner osm man regelbundet håller ned på höjden brukar inte blomma särskilt mycket. Man kan ha den formklippt som t ex häck, den är mycket tät och bladens form är fina. Men som friväxande utan blommor skulle jag betrakta den som ganska tråkig.

Kan du inte ha en prestonbuske och resten lite lägre så att du får både önskad höjd och en lite högre med favoritblommorna?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon