Irene_L
11-02-2009, 19:21
Nu börjar mina Ödesträd blomma så fint. Jag har 5 st krukväxter i ett av köksfönstrena. Jag klippte ner dom i början av januari och duschade dom ordentligt. Dom har haft trips så länge jag kan komma ihåg. Nu verkar det som det har hjälpt för jag kan inte se några trips.
[attachment=30663:_destr_d_i_f_nster.JPG]
Dom är så vackra när dom blommar. Här ser ni blommorna lite närmare:
[attachment=30662:_destr_dn_ra.JPG]
Visst är dom fina!!
Sussie F-Flower
11-02-2009, 19:43
Verkligen JÄTTEFINA Irene!!! Grattis! Vad kul att få ha såå fina blommor i fönstret!
Det är så häftigt med dessa skarpa kontraster (grädde och körsbär), tycker jag.
Eva i Höga
11-02-2009, 19:57
Otroligt fina, Irene! Pratades om ödesträd i en annan tråd och då önskade jag mig ett. Har inte lyckats hittat i butikerna än (men kanske jag kan få köpa en stickling av dig?)
Irene_L
11-02-2009, 20:16
Eva i Höga....Du får gärna sticklingar av mig. Dom är lätta att rota i vatten. Pm-a mig din adress så skickar jag!
( jag kan ju inte lova helt säkert att tripsen är borta)
Hej Irene
Oj vad avis jag blir. Jag har inte lyckats så bra med min...Är visserligen grön och fin, men jag får nog vänta på blommor. Men den var en liten planta när jag köpte den i höstas.
Hälsn Tepa
Helen i Piteå Zon 5
12-02-2009, 18:49
Ödesträdets blommor är sååå vackra! Min har inte börjat blomma ännu, men jag hoppas den gör det så småningom
ååhhh WOW... såå vackra blommor...
hade också gärna velat ha en stickling.
Byter gärna mot fröer av digitalis eller småplantor av hibiskus (färdigrotade och allt), jag är öppen för förslag.Ciczi
blomkronan
12-02-2009, 20:33
CITAT (Irene_L @ 11-02-2009, 19:21)

Nu börjar mina Ödesträd blomma så fint. Jag har 5 st krukväxter i ett av köksfönstrena. Jag klippte ner dom i början av januari och duschade dom ordentligt. Dom har haft trips så länge jag kan komma ihåg. Nu verkar det som det har hjälpt för jag kan inte se några trips.
[attachment=30663:_destr_d_i_f_nster.JPG]
Dom är så vackra när dom blommar. Här ser ni blommorna lite närmare:
[attachment=30662:_destr_dn_ra.JPG]
Visst är dom fina!!

Grattis

värkligen JÄTTE fina, har verken sett eller hört talas om denna blomma... jag älskar ODLA jag får se och lära mig såååå mycket av er alla
flinga100
15-02-2009, 19:05
Oh, vilka vackra! Det ser verkligen fint ut i fönstret.
Jag lyckas inget vidare med mina inomhusblommor - av någon anledning verkar jag ha grönare fingrar utomhus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.