Eva i Höga
12-02-2009, 14:48
Vid min kökstrappa finns en lugn och solig vrå, där blommor snödroppar och luktviolen Viola Odorata. Inget konstigt vid den här tiden intill husväggen men det är en speciell glädje med vårens första blommor. Jag kände en svag violdoft, ljuvligt!
pleximaster
12-02-2009, 15:30
Snödroppar finns här sedan ett par veckor och även vintergäck. I förrgår innan snöovädret såg jag ett par krokus mot gårdshusets södervägg. Nu ligger det snö över allt...
mvh plexi
Hade säkert funnits här med, om det inte var för att sorken satt i sig alla vårlökar
Alexander-VG-zon3
12-02-2009, 16:04
när jag var och hälsade på familjen i skåne ( dom bor lite norr om Kristianstad)
så blommar/blommade
Violer
Vintergäck
Snödroppar
Vinterjasmin
Julrosor
Hassel
Trollhassel
här hemma i Kinna, såg jag att snödropparna blommar , på uteplatsen har Trollhasslen börjat att blomma också.
Eva i Höga
12-02-2009, 16:09
Härligt med alla vårtecken/vårblommor!
Maria, vad var det nu man skulle göra om man hade sork? Har hört det nånstans, återkommer om jag kommer på det. Vi hade mycket sork tidigare men av nån anledning har de försvunnit, tycker nog inte om mig och mina växter.
Ja har du ngt bra recept är du välkommen!
flinga100
13-02-2009, 17:38
Titta här!
[attachment=30741:Bild055.jpg]
Eva i Höga
13-02-2009, 17:44
Visst blir man överlycklig när man ser de små dropparna!
Och vilken livskraft de har!
Lars-Olof Arvids
14-02-2009, 09:46
Ja, de är verkligen fantastiska, de små tuffingarna. "Sa du åtta minusgrader? Men solen lyser ju så härligt!"
[attachment=30760:Sn_droppar.jpg]
Olle
Maggan H
14-02-2009, 10:23
Det är bara så underbart med de första vårblommorna, man kan inte se sig mätt! Jag gick in i växthuset i går och därinne kändes så varmt o gott trots minusgrader ute! Våren närmar sig med stormsteg!
Sussie F-Flower
14-02-2009, 11:18
Åh, vilka fantastiska bilder! Härligt för Er att få avnjuta dessa små skönheter
i februari!!!
Här ligger snön meterdjup över rabatterna!!!!!!!!
Eva i Höga
14-02-2009, 18:26
Var du glad för att du har ett snötäcke över rabatterna, växterna har det gosigt och skönt där under. Här har vi haft mest barfrost i vinter och det är inte lika bra för växterna. Men jag förstår att du längtar att se en liten vårblomma.
flinga100
14-02-2009, 20:40
Jag blev verkligen överlycklig av att se de små i rabatten invid husväggen. Men - när jag vaknade i morse var det -8... jag hoppas att de inte förfryser sig.
Tjockt snötäcke är nog inte sp dumt, nej. Så att de inte tittar upp för tidigt.
Hej
Påskliljorna har tittat upp här på Åland ! Det hade jag inte väntat mig. Vi har nog ingen vårvärme här riktigt ännu, det var minus en komma fem igår.
Hälsn Tepa
Härliga vårtecken!!!
Malmö: Lite snö, solen kikar fram då och då...

Vintergäck! Vår! Vackert!
Plockade in en knopp o satte i vas.
Foto: 14 feb 09
Eva i Höga
15-02-2009, 19:21
Det är sju SÅ rart!
godanro
15-02-2009, 19:34
Längtar också att få se vårens blommor
Tänk att dessa små blommor ger en så stor
glädjefylld värme innombords.
Men det är bäst att njuta av naturens alla variationer
så länge man kan. En kär tröst.
Det kändes onekligen litegrann som vår i helgen, då vintergäcken lyste gula i rabatten.
Men sedan kom vintern åter idag....
Men vintergäcken anas ändå genom snön, de kämpar på.... Vilken livskraft!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.