mona_g
Nu har man ägnat all tid till trädgården så att de stackars inomhusväxterna fått lida värre verkar det som. Jag upptäckte idag en vit moss-/mögelliknande beläggning på blomjorden i flera av mina blomkrukor inomhus. Har aldrig sett detta tidigare. Kan någon tala om vad som hänt? För lite/för mycket vatten? blink.gif wacko.gif biggrin.gif

Hälsn
Mona
ÅsaF
Det är en form av mögel du fått. Har själv fått samma sak och när man vattnar så luktar det definitivt mögel. Antagligen har det varit för fuktigt i jorden så att den inte ha torkat upp emellan vattningarna. Rör om i jorden alt. byt ut det översta jordlagret och prova att vattna lite sparsammare så ska du se att det försvinner.
Lotta fr. Romelanda
Ta ett förstoringsglas och titta på möglet.
Det kan vara ett ofarligt mögel men det kan vara också rotlöss du har fått. De är ca en millimeter rör på sig och lever i ett "vitt ludd" i jorden.
Jag trodde länge att det var lite mögel jag hade i min jord när jag planterade om mina pelargoner.
Ett halvår senare hade jag ohyra i 150 krukor.
Ta en koll och hör av dig sen. Det finns bot mot dessa gynnare.
Lycka till rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon