CITAT (MariaS @ 13-02-2009, 14:41)

Har en länspump nedsänkt i en gammal bevattningsbrunn på tomten. Från den går en slang till en koppling i växthusgrunden.
Sen har jag "knypplat" ihop Gardenas bevattningssystem till droppbevattnare som anslutits till enliters petflaskor. Flaskan fylls under 30minuter klockan 5 på morgonen varur vattnet sedan stilla förmedlas ner till jorden vid respektive planta under dagen.
Intressant detta måste vi få veta mera om...
Tidigare läste jag en tråd där någon fråga hur man skulle kunna bygga så man kunde använda regnvatten till växthuset. Undra om man inte skulle kunna använda ditt sätt! jag har suttit och klurat på ett sätt att få det att fungera. Taket på växthuset samlar ju en del vatten, om man leder ner det i en stor tunna och sen använder ditt system skulle det kanske fungera?
Maria kan du kanske rita i paint en liten förklaring?
Mina funderingar går på att man kan gräva ner en stor vatten tunna i marken (om jag kommer så långt...BERG!!!) Under regnfria perjoder får man ta till kranvatten förstås, och fylla på tunnan med. Men det vore en lösning till att växterna vill ha regnvatten i första hand...