Full version: Värre o värre
Maggan H
Hm, vad händer med Odla eg? help.gif Webläsaren hänger sig stup i ett helt plötsligt rtfm.gif och det händer nästan alltid bara på Odla. Kvittar om jag har Explorer el Fireox, fast Explorer är värst. Och idag hade jag fått ett PM och när jag hade kollat det hade jag - 1 Pm, fast det syns inget i inkorgen och inget har försvunnit heller... a0a.gif Det är nästan så man vill leta upp ett annat forum som funkar bättre. no.gif
Monaxe
Jag håller med dej maggan, det är helt hopplöst att försöka använda sej av Odla nuförtiden. Det går inte att ladda upp nya sidor med mindre än att man får vänta flera minuter. Det tar evigheter att försöka göra någonting på forumet... Och det är bara Odla som är så här segt, har inga problem med andra forum...
Börjar att tröttna på detta, dessutom mycket beklagligt att inte Adm kan ta tag i problemet, vi är ju faktiskt rätt många som har klagat nu, och har problem.
Utan oss forumister finns det ju inget Odla kvar....
Alba
Jag trodde att de åtgärdat problemet för jag har inga problem numera.
Jag vet hur enerverande det är med det sega forumet. Man vill ju ge upp till sist. Tidigare var det så för mig också att det bara var på Odla jag hade problem.
Numera flyter det som smör för mig......peppar...peppar....hoppas det håller i sig.

Jag tror inte admin. läser så ofta under support så det bästa är nog att ni PM:ar och förklarar och ber om ett besked.

Lady Hamilton
För mig har det blivit tvärt om Förut gick allt snabbt till 99,9% Men efter sista uppdateringen så har det blivit lite segare. Jag använder mig av IE efter att ha testat Firefox ett tag men det gjord att mina båda datorer fick "spunk" och bara låste sig hela tiden (så det skulle jag inte våga använda igen help.gif )

Angående PM
Om man använder sig av funktionen "spåra PM" och skickar ett PM så kan man "ta-till-baka" PM så länge det är oläst. Men meddelandet till mottagaren finns kvar tills den försöker läsa PM:et........då är det borta. Men det var kanske så som det hände för dig Maggan?

Maggan H
CITAT (Lady Hamilton @ 14-02-2009, 14:47) *
För mig har det blivit tvärt om Förut gick allt snabbt till 99,9% Men efter sista uppdateringen så har det blivit lite segare. Jag använder mig av IE efter att ha testat Firefox ett tag men det gjord att mina båda datorer fick "spunk" och bara låste sig hela tiden (så det skulle jag inte våga använda igen help.gif )

Angående PM
Om man använder sig av funktionen "spåra PM" och skickar ett PM så kan man "ta-till-baka" PM så länge det är oläst. Men meddelandet till mottagaren finns kvar tills den försöker läsa PM:et........då är det borta. Men det var kanske så som det hände för dig Maggan?

Nä, jag läste ett Pm jag hade, och jag klickade två gånger på det iofs för datorn svarade inte första gången, och sen när jag kom till inkorgen står detta: -1 PM. Det står kvar efter omstart av datorn också. Vet inte om nån har skickat ett tillbakadraget Pm till mig, om inte vb ger sig tillkänna kan jag inte få reda på det.

Spunk?? Vad händer då? whistling.gif Klarar inte datorerna att ha två olika webläsare installerade?
Lady Hamilton
CITAT (Maggan H @ 14-02-2009, 15:04) *
.....Spunk?? Vad händer då? whistling.gif Klarar inte datorerna att ha två olika webläsare installerade?......

Det klarar de säkert Men datakillen jag pratatde med log bara och sa -Varför håll på att krångla med andra Webbläsare? Håll dig till IE ..........
spunk= datorn bara låser sig och man kan inte göra någonting. Det hände på både min nya o min gamla dator
Anki V
Jag har både IE och Firefox på min PC.

Jag använder Firefox när jag är inne på Odla. Då går det snabbt och bra….Med IE går det inte alls numera. Hos hjärtevännen däremot fungerar det alldeles utmärkt med kombinationen IE och Odla.

Det blir problem ibland när jag har både IE och Firefox igång samtidigt.....då hänger sig ofta den ena webbläsaren.

/Anki
mojan
Jag tycker att alla som har ett eller annat datatekniskt problem som gäller (bara eller mest) Odla ska skriva till Odla. Adresser finns under Hem och Kontakta oss. Någon gång ska väl droppen ändå urholka även denna sten. Jag skriver när jag ser spam i trådar och det fixas men det är en betydligt enklare (=billigare) åtgärd.
Så lite mejlbombning behövs! biggrin.gif
Monaxe
CITAT (mojan @ 14-02-2009, 16:29) *
Jag tycker att alla som har ett eller annat datatekniskt problem som gäller (bara eller mest) Odla ska skriva till Odla. Adresser finns under Hem och Kontakta oss. Någon gång ska väl droppen ändå urholka även denna sten. Jag skriver när jag ser spam i trådar och det fixas men det är en betydligt enklare (=billigare) åtgärd.
Så lite mejlbombning behövs! biggrin.gif

Men jag har skickat PM flera gånger, det känns faktiskt inte som om dom tar detta problem på allvar.....
mojan
CITAT (Monaxe @ 14-02-2009, 16:59) *
Men jag har skickat PM flera gånger, det känns faktiskt inte som om dom tar detta problem på allvar.....

Hm, vad ska vi då hitta på? En gemensam aktion/bojkott/liknande borde väl ha effekt?
Konsumentens makt är inte att leka med, vet de inte det?
Maggan H
Jag har kontaktat Odla nu,så får vi se.
Ang Pm har jag nu fått två nya och det visades bara som ett, jag var ju back med ett st.... crying.gif Nu är jag nollad igen efter att ha läst så ordningen där är återställd.
Gillan
Jag försökte ju få till en sammanhängande "klagotråd" här:http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76279, . Min intention var att om alla skrev i samma tråd så skulle adm äntligen se vad som hände, men det hjälpte inte långt Det blev nya och många andra trådar om samma ämne..........och i dagsläget så tror jag inte det hade spelat nån som helst roll. Adm ser helt enkelt inte vad vi skriver. Inte ens om vi PM:ar. Det ska bli intressant att se om ni som PM:at nu får svar. Vi som PM:ade då fick inga -fear-.gif

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76279

Där fungerade det bättre blush.gif
Maggan H
Göran har svarat mig för ett par dar sedan och lovade titta på problemet. Nu verkar det ju vara ett annat fel när man inte kommer in på vissa delar eller kan ladda upp bilder. crying.gif
MariaS
Har dragit igång en tråd under småprat om detta också. Vi verkar vara mååååånga som inte kommer någon vart just nu!
För att skriva i t.ex. tropiska sådder under förkultivering, får man gå via sök istället. Enda sättet. Sen kan man inte skicka mail till admin, för det går inte att komma in och söka på medlemmar heller!

Så nu har jag och några till tagit kontakt med odla på olika sätt, för att se om det blir någon bättring!
Alba
Titta i "småprat" där finns en tråd.
Stina har pratat med Göran på telefon.....mer info kommer av honom.
Leia
CITAT (Maggan H @ 17-02-2009, 19:43) *
Göran har svarat mig för ett par dar sedan och lovade titta på problemet. Nu verkar det ju vara ett annat fel när man inte kommer in på vissa delar eller kan ladda upp bilder. crying.gif

Ok. det är inte bara jag som har problem med att ladda upp bilder alltså...
smuleborg
CITAT (mojan @ 14-02-2009, 18:55) *
Hm, vad ska vi då hitta på? En gemensam aktion/bojkott/liknande borde väl ha effekt?
Konsumentens makt är inte att leka med, vet de inte det?

Håller med.
smuleborg
CITAT (Gillan @ 15-02-2009, 08:35) *
Jag försökte ju få till en sammanhängande "klagotråd" här:http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76279, . Min intention var att om alla skrev i samma tråd så skulle adm äntligen se vad som hände, men det hjälpte inte långt Det blev nya och många andra trådar om samma ämne..........och i dagsläget så tror jag inte det hade spelat nån som helst roll. Adm ser helt enkelt inte vad vi skriver. Inte ens om vi PM:ar. Det ska bli intressant att se om ni som PM:at nu får svar. Vi som PM:ade då fick inga -fear-.gif

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=76279

Där fungerade det bättre blush.gif

Hej, jag är en av "busarna". Min intention var att haka på din tråd (vilket det inledande inlägget visar), men p.g.a. orutin klickade jag när jag "var inne i tråden" på "nytt inlägg" iställer för "skriv svar" och så blev det som det blev.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon