|
Lars-Olof Arvids
14-02-2009, 18:28
Idag har den lilla sjön hemmavid varit fantastiskt vacker i frost och sol. Om ni tittar noga kan ni skymta mitt hus mellan träden en bit till höger.
[attachment=30794:K_der_dsvattnet1.jpg]
Jolsterbuskarna i strandkanten har kvar sina duniga fröställningar hela vintern.
[attachment=30795:Jolster.jpg]
Motljus är vackert så in i vassen!
[attachment=30796:Vintervass.jpg]
Ute på bryggan har någon glömt en spark.
[attachment=30797:Brygga.jpg]
Ännu en vy över vassen och sjön.
[attachment=30799:K_der_dsvattnet2.jpg]
Här kan man rentav hitta motiv ända tills solen går ner.
[attachment=30800:Solnedg_ng.jpg]
Olle
Eva i Höga
14-02-2009, 18:34
Vackert, Olle! Jag var nere vid älven idag och det var också sagolikt, men inte hade med mig kameran .... den finns aldrig med när jag behöver den. Men visst är det en härlig tid nu, man anar att det går mot vår och så har man allt härligt framför sig. Tydligen bor du väldigt fint nära sjön.
zaaritha
14-02-2009, 19:46
Så vackra fotos!
Meriona
14-02-2009, 19:46
Vackra bilder! jag var nere vid utsiktsplatsen idag (vy över älven) tog faktiskt ett par kort, men jag måste kolla över dem innan jag lägger in dem här.
Härliga stämningsfulla vinterbilder,så vackert du bor.
Lars-Olof Arvids
15-02-2009, 08:00
Tack allihop!  Ja, det är synd att klaga när man bor ute på landet med skogen inpå knutarna. Här är mitt hus nu på morgonen, det lilla längst till vänster. [attachment=30817:K_lltorp.jpg] Olle
Underbara bilder!!! Vintern gör sig onekligen mycket bättre ute på landet än här i stan... även om vi igår hade en underbart solig vinterdag här i Malmö också... men riktigt lika vackert som det är på dina bilder, nej, det var det inte....
blomsterrabatten
15-02-2009, 11:25
Gud vad fiina bilder!!!
Lars-Olof Arvids
15-02-2009, 15:09
Tack Kasam och Blomsterrabatten!  Olle
Gossen Ruda
16-02-2009, 08:24
Fint fångat Olle. Du bor verkligen nära naturen.
Håller med, jättefina bilder. Kan man få se motivet om några månader som vår-/sommar-bilder också?
Lars-Olof Arvids
16-02-2009, 11:23
Tack Ruda och Berith! Det finns alltid något att fotografera nere vid sjön, så det blir säkert bilder till sommaren också. Dock inte ur riktigt samma vinkel eftersom jag inte har någon båt.  Olle
Härliga bilder !bor själv nära sjön och något nytt dyker upp nästan varje dag,har tyvär inte lärt mig minska bilderna så jag kan inte lägga in några från vår sjö  Men det kanske kommer : )tänk vad man kan fånga med en bild i alla fall ! Motti
Biggan_
16-02-2009, 18:13
Underbart fina bilder! Du bor ju så vackert så du måste väl nästan ta kameran med dej ut hela tiden, finns säkert något nytt att fota dagligen.
Lars-Olof Arvids
16-02-2009, 20:25
Tack Motti och Biggan!  Ja, jag går sällan någon längre sträcka häromkring utan kamera. Jag fotograferar inte dagligen, för jag jobbar ju på dagarna och är inte så mycket hemma i dagsljus på vintern. Men nu går vi ju mot allt ljusare tider, och då dyker det snart upp nya motiv. Olle
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 16-02-2009, 11:23)  Tack Ruda och Berith! Det finns alltid något att fotografera nere vid sjön, så det blir säkert bilder till sommaren också. Dock inte ur riktigt samma vinkel eftersom jag inte har någon båt.  Olle Äsch då, så synd. Men du får väl göra som min kompis - han ropade ut över sjön så det eka, sen rodde han ut...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|