myy
perenner nu? Jag köpte massor av fröer i höstas, men de kom aldrig i jorden. Måste de stå utomhus i så fall? Enligt Impecta skall de det (mestadels odlingsanvisning 4).

Kryddor och grönsaker har jag mer erfarenhet av och jag väntar nog ett tag med dem, eftersom jag vet att det är OK.

Platinum
CITAT (myy @ 14-02-2009, 19:43) *
perenner nu? Jag köpte massor av fröer i höstas, men de kom aldrig i jorden. Måste de stå utomhus i så fall? Enligt Impecta skall de det (mestadels odlingsanvisning 4).

Kryddor och grönsaker har jag mer erfarenhet av och jag väntar nog ett tag med dem, eftersom jag vet att det är OK.

Vad har du för fröer du undrar över?

Impecta har fröanvisningar på 4 + 4B + 4C + 4D + 4E + 4F + 4G. Och såråden skiljer sig beroende på bokstav, vissa ska stratifieras och vissa kan direktsås.
MariaS
Det är inte för sent ännu. Så i lådor som du täcker med plastpåse. Ställ dem sedan utomhus, gärna under snön. Den vinter som är kvar räcker för att sätta fart på sådderna.
Att man sår tidigare på hösten, gör det enklare helt enkelt, för då slipper man att skotta sig ner i snön o.s.v.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon