Full version: Ett litet tips
Red Top
Häromdagen när jag var på Ica, hade de plockat bort en hög med "krukställ" som det varit färska kryddor i.
Frågade genast om de återanväde dem. Det gjorde de inte, så jag fick ta hur många jag ville.

Mycket enklare att hantera 6 krukor i taget, när jag flyttar om efter ljus och temperatur.

[attachment=30847:Pelergon.jpg]

Ni kanske redan gör så, men om inte smile.gif
Eva i Höga
Så bra! Det gäller ju att hitta rätt person att fråga förstås. -fear-.gif
Maggan H
På många plantskolor finns också sådana brätten i överflöd, jag har fått många där. Plats till 12 krukor. Men jag använder helst korgar med handtag och nätbotten, hittade på second hand häromdan för 5 kr st, dom nöp jag direkt! Där får många plats samt att man kan ga olika sorters krukor däri. smile.gif
blomkronan
Tack för tipset...biggrin.gif

Ibland ser man inte skogen... för alla träd!!

Jätte smart... när planterna kommit upp en bit är det ju viktigt att dom inte står för trångt... smile.gif
MariaS
duh.gif Å jag som slängt flera tusen såna på jobbet...
Eva i Höga
Men Maria, använder du inte såna hemma?
MariaS
CITAT (Eva i Höga @ 15-02-2009, 19:11) *
Men Maria, använder du inte såna hemma?

blink.gif Tääänkte ju inte på de...
ingrid fuxwall
CITAT (MariaS @ 15-02-2009, 19:40) *
blink.gif Tääänkte ju inte på de...

Om du tänkt om så har jag fått ganska många av kykvaktmästaren - vill du ha?
fröhamstern
CITAT (Red Top @ 15-02-2009, 14:40) *
Häromdagen när jag var på Ica, hade de plockat bort en hög med "krukställ" som det varit färska kryddor i.
Frågade genast om de återanväde dem. Det gjorde de inte, så jag fick ta hur många jag ville.

Mycket enklare att hantera 6 krukor i taget, när jag flyttar om efter ljus och temperatur.

[attachment=30847:Pelergon.jpg]

Ni kanske redan gör så, men om inte smile.gif

Smart!! Ska genast ha ögona xtra öppna. Men vi får tvätta dom noga för i höstas när ja köpte färska eko-odlade kryddor så var de sniglar efter en vecka som mumsade glatt i alla krukorna.De va konsum.
Red Top
Då vet du i alla fall att de var garanterat obesprutade. giggle.gif
MariaS
CITAT (ingrid fuxwall @ 15-02-2009, 19:46) *
Om du tänkt om så har jag fått ganska många av kykvaktmästaren - vill du ha?

Tja, jag umgås och handlar av odlare fortfarande, så det ordnar sig nog. Men tack för erbjudandet smiley_small_hug.gif
Red Top
CITAT (Maggan H @ 15-02-2009, 17:54) *
På många plantskolor finns också sådana brätten i överflöd, jag har fått många där. Plats till 12 krukor. Men jag använder helst korgar med handtag och nätbotten, hittade på second hand häromdan för 5 kr st, dom nöp jag direkt! Där får många plats samt att man kan ga olika sorters krukor däri. smile.gif

Det låter jättebra, men så stora grejor får inte plats på mina fönsterbrädor. Däremot är det en jättebra idé i växthuset. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon