|
Sen gillar jag att rita mönster till dem också...
Idag har jag i alla fall stickat klart en tröja. Gillade färgen på garnet! [attachment=30881:tr_ja.jpg]
Sen ville jag bara visa några tidigare alster, där jag gjort mönstret också. [attachment=30882:wpc.jpg]
Chrysleklubbens emblem. [attachment=30883:dodge.jpg]
Emblemet från Dodge 1957 [attachment=30884:imperial.jpg]
Emblemet från Imperial
Ja, jag gillar bilar, särskilt från femtiotalet och då gärna Chryslerkoncernens produkter. Och visst går det att kombinera husligt stickande med bilintresse...
*Stintan*
16-02-2009, 17:15
Sticka är kul. Håller just på med en tröja som verkar bli stooor. Så kan det bli när man hittar på mönstret själv.
CITAT (*Stintan* @ 16-02-2009, 17:15)  Sticka är kul. Håller just på med en tröja som verkar bli stooor. Så kan det bli när man hittar på mönstret själv. BILDER
*Stintan*
16-02-2009, 18:21
CITAT (MariaS @ 16-02-2009, 17:16)  BILDER  Har tyvärr inga bilder på gamla synder men när den här är klar kan jag fota.
Eva i Höga
16-02-2009, 18:40
Vad duktig du är Maria som kan hitta på mönster också! Hur hinner du med allt? Jag tycker mycket om att sticka men det blir inte så fint hur jag än anstränger mig att försöka sticka jämnt. Det är inte många av alla mina alster jag har använt. Däremot blir det bättre när jag virkar, har just virkat klart ett överkast till dubbelsäng och det är jag nöjd med. T o m min man märkte när jag lagt det på sängen och det vill inte säga lite ....
Äntligen bilder på dina alster! I allafall några av dem, för du har väl fler  Jag är grymt imponerad!!! Jag kan sticka lovikka vantar utan mönster  . Kan man beställa en med ett marsvin  Eller, kanske tre Du är otrolig
Biggan_
16-02-2009, 18:58
Jättefina tröjor! Jag gillade också färgerna på den första! Det är många år sedan jag stickade men jag förstår ändå att tröjorna med motiven är tålamodsprövande!
Sussie F-Flower
16-02-2009, 19:11
-Men Herregud,  Vilken begåvning du har, människa!!! Vilket "plåtterjobb" och komma på att göra en massa bilmärken, förlåt emblem hette det ju...! Suveränt Maria!!! Känner mig stum av beundran.... Fråga: -har du visat tröjorna för bilfirmorna som säljer resp märke? om ja: -vad sa dom???????????
lena:-)
16-02-2009, 19:47
Snyggt jobbat Maria. Här är mitt bidrag , ett två år gammalt projekt. Egengjort mönster...men ....aldrig mer....!!!!!!!!
Kul! Själv håller jag precis på att lära mig sticka. Det har blivit några sockpar och tröjor hittills. Så kom då sonen på att han ville ha en tröja med eldsflammor!!!  Hittade inget på nätet, så det var bara till att sätta sig ner och försöka komma på eländet själv
lena:-)
17-02-2009, 07:40
Tosan...det är ödet! När sonen beställer en tröja är det är bara att sätta igång. Tag ett grundmönster på tröja, rita upp sjäva "mönstret" ...sticka, tänk, sticka tänk, repa upp och tänk till igen! Repar man upp har man ju dessutom fått nytta av garnet två gånger!
CITAT (lena:-) @ 17-02-2009, 07:40)  Tosan...det är ödet! När sonen beställer en tröja är det är bara att sätta igång. Tag ett grundmönster på tröja, rita upp sjäva "mönstret" ...sticka, tänk, sticka tänk, repa upp och tänk till igen! Repar man upp har man ju dessutom fått nytta av garnet två gånger! Ja, den är färdig nu, och resultatet blev väl sådär. Men nu har jag ritat medan jag stickat och modifierat eftersom, så när jag orkar ska jag försöka "renrita" diagrammet, så vet ni var det finns om ni behöver... Men behöver jag säga att det tog tid? Och att jag slet mitt hår?
CITAT (Sussie F-Flower @ 16-02-2009, 19:11)  -Men Herregud,  Vilken begåvning du har, människa!!! Vilket "plåtterjobb" och komma på att göra en massa bilmärken, förlåt emblem hette det ju...! Suveränt Maria!!! Känner mig stum av beundran.... Fråga: -har du visat tröjorna för bilfirmorna som säljer resp märke? om ja: -vad sa dom??????????? Jo då. Bilhandlarna har sett tröjorna. Mönstrena lades t.o.m. ut i tidningen "Mopar Newsletter" där jag varit redaktör i många år. Fast emblemen är ju inte direkt aktuella just nu, de är ju trots allt från 50-talet utom klubbloggan då...
*Ulrica*
17-02-2009, 08:44
WOW Maria! [attachment=30912:notworthy.gif] Jösses vilka tröjor!  Superfina! Tosan! Bildbevis!
Red Top
17-02-2009, 08:52
Wow! Tjusigt! Att gör egna, så detaljerade stickmönster kan inte vara gjort i en handvändning. Vilket tålamod du måste ha! Gillar verkligen den översta tröjan! Lila har varit min favoritfärg läääääääääääääänge!
CITAT (Red Top @ 17-02-2009, 08:52)  Wow! Tjusigt! Att gör egna, så detaljerade stickmönster kan inte vara gjort i en handvändning. Vilket tålamod du måste ha! Gillar verkligen den översta tröjan! Lila har varit min favoritfärg läääääääääääääänge!  Inte nog med att den är snygg, den är skööööön också. Har den på just nu... Tycke inte det är så svårt att rita mönster. Då är det betydligt svårare att sy matchande förtält till bil och husvagn! Annars händer det att jag ritar mönster på kläder och broderier också. En hobby så att säga. Har ju handbroderade rullgardiner i husvagnen!
blomkronan
17-02-2009, 09:03
 Vilka fina tröjor du har gjort, men var får du tag på all tid!!! jag vet ju att du sitter i växthuset en del oxå  Sticka... är inget för mig, här saknas tålamodet!!! jag började på en tröja för kanske 20 år sedan... den är inte klar än  Idag vet jag inte änns var den är... Egna mönster imponerande, kul att få ihop flera intressen... sticka en tröja med blommor nästa gång?
CITAT (blomkronan @ 17-02-2009, 09:03)   Vilka fina tröjor du har gjort, men var får du tag på all tid!!! jag vet ju att du sitter i växthuset en del oxå  Sticka... är inget för mig, här saknas tålamodet!!! jag började på en tröja för kanske 20 år sedan... den är inte klar än  Idag vet jag inte änns var den är... Egna mönster imponerande, kul att få ihop flera intressen... sticka en tröja med blommor nästa gång? Tiden har jag varje kväll framför TV'n. Klarar inte av att sitta och rulla tummar, utan har alltid något i händerna.
Myosotis
17-02-2009, 09:41
 Vilka proffsiga tröjor! Jag kan inte sticka alls, jag begriper inte hur man kan åstadkomma så fina tröjor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|