Matilda1
Jag är ny på pelargoner och har vintervilat dem ett par månader nu. Men endel av dem har inga blad kvar och ser mycket vissna ut. Kan de överleva ändå? Kan rötterna skicka nya skott, om de lever?

Red Top
Hur har du vintervilat dem?
Alexander-VG-zon3
har du dom svalt och torrt är det normalt att dom blir vissna. lika så om dom har lite ljus.

mina tappar alltid bladen på vintern och ibland också lite vissna i topparna.

klipp veck, ta veck, allt det det döda och så ska du se att dom snart skjuter skott antingen från rötterna eller från stammarna som lever.
Bassam
Tack för frågan

du kan skrapa barken på delar som vissna om det är grön
under barken gröna , det betyder att de lever
behålla dem.

H: Bassam
tepa
Hej

Kom just på att jag tog ett skott av min Mårbacka i somras och planterade den i egen kruka. Den var fin, hade till och med en blomknopp som slog ut, hela sommarn. Men nu ser den mera död än levande ut. Stammen är ihålig ! Jag tror inte den klarade sig, men jag har inte slängt den, den står kvar i övervintringsrummet ännu. Måste väl ta in den i helgen, omplantera och vattna lite på fatet. Moderplantan klarade sig ju bra. Men jag gillar inte att stammen på sticklingen är ihålig. Gillar inte alls...

Hälsn Tepa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon