Full version: Dagens ROS
svennis
Dainty Bess har vi väl inte haft på ett tag. whistling.gif
Archer 1925.
Varför inte?
Kittlar fantasin.
Blommar sent när inte andra rosor blommar, juli>
Frisk doft, fina blad zon III

x 011.jpg

Ezereht
Oh vad söt biggrin.gif Men om du frestar mig med en klenis Svennis så crying.gif ...går och letar zoner wink.gif

Fast min shoppinglista för sommaren är väl egentligen redan full sad.gif
AnnammA
Ny för mig förra somaren. En riktig sötnos, men ser ju skör ut...Den fick plats i med lite lä. Får se hur den vill i sommar...
renate
Den ska jag ha tralala.Den får plats i minirosrabatten vid uteplatsen,gropen är redan grävt.För en gångs skull struntar jag i både zon och att det är en rabattros.Haha det blir den femte rosen som fattades på min beställning till Koggens rosor.Just nu tror jag här är början till permafrost,men det går över.Jag glädjer mig åt snön som faller här just nu.
Kajsa
Vacker Tehybrid, zon 3 ser jag, visst liknar den Jacqueline Du Pré, enkla fladdriga blommor, snygg rose.gif
susehn
flirting.gif Den har jag också gått och dräglat på ett x antal år!!!! Hittills har den lagts tillbaka pga att jag försökt dämpa rabattroshabegäret, men få se.......!?
Jag tycker också den påminner om Jaqueline med det där röda burret, riktiga sötnosar båda två!

yahoo.gif = utlovas varmare väder!!
AnnammA
CITAT (renate @ 19-02-2009, 14:30) *
Den ska jag ha tralala.Den får plats i minirosrabatten vid uteplatsen,gropen är redan grävt.För en gångs skull struntar jag i både zon och att det är en rabattros.Haha det blir den femte rosen som fattades på min beställning till Koggens rosor.Just nu tror jag här är början till permafrost,men det går över.Jag glädjer mig åt snön som faller här just nu.

Jag sitter också och ritar på en lista till Koggens, men jag funderar på att åka dit i vår...Plantskolan öppnar i april. Lite dyrare är det att köpa på plats, för jag tror de rosorna är krukodlade...
noranettan
Jag tycker också att den är ganska lik Poulsens Pearl.....den går tursamt nog i högre zoner.
renate
CITAT (noranettan @ 20-02-2009, 21:11) *
Jag tycker också att den är ganska lik Poulsens Pearl.....den går tursamt nog i högre zoner.

Det var det jag tänkte på,jag har Poulsens Pearl och även Jaqueline de Pre men den är vit men PP är rosa.Hoppas min PP har överlevt vintern.Den blommade underbart förra sommaren.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon