Full version: Körkot
boxer2
Vad kostar på ett ungefär hallkkörning? Teorin?
Bitta98
Halkkörning ca 1200kr privat och teoripaket ca 1000kr på körskola.
Kitti
Jag jobbar på en trafikskola.

Riskutbildningen (dagens Halkbana) på Gillingebanan i Vallentuna kostar 1500:-
Från och med den 1 april 2009 utökas den obligatoriska riskutbildningen till att bli tvådelad:

• Del 1 är riskutbildningens nya del. Den omfattar alkohol, andra droger, trötthet och riskfyllda beteenden i övrigt.

• Del 2 är riskutbildningens gamla del (den som kallas halkbana). Den omfattar hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden.

Båda delarna måste vara genomförda och giltiga innan du gör kunskapsprov och körprov. Riskutbildningen kan genomföras hos utbildare som är godkända av Transportstyrelsen.

En genomförd riskutbildning är giltig i 4 år, men efter den 1 april 2009 upphör riskutbildningen att gälla samma dag som körkortet utfärdas.

Våran teorikurs inkl material + tillgång till dataprov kostar också 1500:-
Gossen Ruda
CITAT (Kitti @ 19-02-2009, 15:01) *
Jag jobbar på en trafikskola.

Riskutbildningen (dagens Halkbana) på Gillingebanan i Vallentuna kostar 1500:-
Från och med den 1 april 2009 utökas den obligatoriska riskutbildningen till att bli tvådelad:

• Del 1 är riskutbildningens nya del. Den omfattar alkohol, andra droger, trötthet och riskfyllda beteenden i övrigt.

• Del 2 är riskutbildningens gamla del (den som kallas halkbana). Den omfattar hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden.

Båda delarna måste vara genomförda och giltiga innan du gör kunskapsprov och körprov. Riskutbildningen kan genomföras hos utbildare som är godkända av Transportstyrelsen.

En genomförd riskutbildning är giltig i 4 år, men efter den 1 april 2009 upphör riskutbildningen att gälla samma dag som körkortet utfärdas.

Våran teorikurs inkl material + tillgång till dataprov kostar också 1500:-

Jag är tacksam att jag tog körkort redan 1971. rolleyes.gif biggrin.gif Halkkörningen klarades av efteråt. Med en telebil, en Opel Kadett med sommardäck. Det värsta som hände var en stoppsladd på Nya Allén. Det VAR halt i snömodden den dan, lite längre fram stod en annan bil halvvägs inne i ett träd.
Tobb
Med teorin körde jag bara med Bonniers trafikskola biggrin.gif Och det gick bra smile.gif

Och kul att halka ute på banan smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon