annaco
Jag vill köpa en bevattningsanläggning till mitt växthus och funderar lite på Hydromat Termo, en automatisk bevattning från Willab Garden.

Finns det någon här som har erfarenhet av den?
Är den bra eller dålig?

Eller finns det någon som har tips på en annan som är bra?

Tack på förhand.

Anna
blomkronan
Vá synd att ingen har svarat... Jag undrar oxå vad era erfarenheter är... jag tänkte skaffa en hydromat smile.gif

Regnvatten är ju bäst att använda och vad jag har förstått så kan man ha en tunna ovanför Hydromaten, som vattenkälla då kan man ju fylla den med regnvatten då man har och annars fylla på tunnan med vanligt kranvatten när regnvattnet är slut. Stupröret från växthustaket kan man ju leda ner i tunnan smile.gif

Hoppas snart att det kommer mera info... om egna erfarenheter. smile.gif
Bitta98
Om ni söker på hydromat i den här avdelningen så får ni upp trådar där anläggningen har diskuterats förut.
Lucas
Jag har använt Hydramat Termo i 2 år och det fungerar utmärkt. Har tidigare haft sk "Svettningsslang" men de har en tendens att åldras och spricka med läskiga följder om man varit bortrest.
Kan också rekommendera att utnyttja den inbyggda möjligheten att automatgödsla - tomater och gurkor blir väldigt glada.
Det tar en stund att trimma in den men man lär sig snart.
Lucas
rbn
Vi har precis köpt den andra automatiska bevattningen som Willab har. Hozelock´s variant, plus att vi köte till en massa reservdelar så vi totalt kan vattna upp mot 40 plantor.

Kan gärna berätta hur det går med den när vi satt igång den.

Liten fråga (om det är ok att jag lånar tråden lite) är det någon som har automatsik bevattning (dropp). Hur gör man med skillnaden på storlek av krukor. Det enda jag kommit på är att man får ha två droppställen på de stora krukorna (som tex. 20l murarhinkarna till tomaterna) Annars är väl risken att dom små blir dränkta om man bara kör med ett droppställe per kruka och anpassar vattningen efter det!?

//rbn
uno
CITAT (rbn @ 20-03-2009, 13:13) *
Vi har precis köpt den andra automatiska bevattningen som Willab har. Hozelock´s variant, plus att vi köte till en massa reservdelar så vi totalt kan vattna upp mot 40 plantor.

Kan gärna berätta hur det går med den när vi satt igång den.

Liten fråga (om det är ok att jag lånar tråden lite) är det någon som har automatsik bevattning (dropp). Hur gör man med skillnaden på storlek av krukor. Det enda jag kommit på är att man får ha två droppställen på de stora krukorna (som tex. 20l murarhinkarna till tomaterna) Annars är väl risken att dom små blir dränkta om man bara kör med ett droppställe per kruka och anpassar vattningen efter det!?

//rbn

Jag har för mig att längden på den smala slangen avgör hur mycket vatten som droppas. ?????????????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon