Nemaslug
kommer som ett brev på posten. Larverna skadar växternas rötter. Nemablom från www.bionema.se tar hand om larverna på naturens eget sätt. Myran
Anki V
Jag kan hålla med om att nematoderna är helt oumbärliga när man driver upp plantor inomhus, men…..

Jag blev faktiskt ganska besviken på leveransen från Bionema i höstas.

Tidigare år när jag beställt så har leverantören noga passat så att det inte varit kallgrader samt skickat i början på veckan så inget skulle bli liggande över helgen.

I år fick jag leveransen hem till postlådan på en måndag och man kan ju undra hur nematoderna tillbringat helgen rtfm.gif .

Nu har jag inte behövt använda någon av de tio påsar jag köp än men det brukar börja vid den här tiden. Är nematoderna döda hur reklamerar man ett inköp som gjordes i oktober blink.gif ?

/Anki
Nemaslug
Hej Anki
Enklast att få ett snabbt är att ringa oss på 090197640 men du kan var lugn att dina nematoder är vid god vigör.De är mycket tåligare än vad man kan tro. Skulle du trots allt bli missnöjd så får du returnera en påse så kollar vi hur de mår. Vi har även kollat med posten hur de hanterar post på terminalerna och de försäkrar att det är plusgrader förutom den tid det tar att lasta på bil. Vi undviker ändå att skicka nematoder då det är väldigt kallt som vi haft nu en lång period. Fråga gärna efter Nemablom i din butik för det smidigaste är ju trots allt om du kan handla nära.

Lycka till
Misty
Nemaslug:
Är inte det här reklam?????
Solstorm
Jo. detta är reklam. Det har dykt upp flera inlägg det sista med reklam från nemaslug. Köp reklamplats istället!
Maggan H
Jag använder såna här, de funkar jättebra, har inte enda fluga kvar bland sådderna:
[attachment=31173:flugf_ngare.jpg]
Rihane
CITAT (Maggan H @ 23-02-2009, 15:18) *
Jag använder såna här, de funkar jättebra, har inte enda fluga kvar bland sådderna:
[attachment=31173:flugf_ngare.jpg]

Vad är sån där för något?

Maggan H
Det är helt enkelt en självhäftande klistrig skiva, färgen drar dem till sig. Kommer inte ihåg var jag köpte den, men det är typ flugfångare från Neudorf tror jag det heter.
Rihane
CITAT (Maggan H @ 23-02-2009, 15:37) *
Det är helt enkelt en självhäftande klistrig skiva, färgen drar dem till sig. Kommer inte ihåg var jag köpte den, men det är typ flugfångare från Neudorf tror jag det heter.

Tack! Då vet jag ungefär vad jag ska googla efter, eller hitta flugpapper i liknande färg.

Det är kallt ute så inte får man hem något annat till sorgmyggen.
blomlisa
Hej
reklam eller inte men tack för informationen om "maskarna" mina sorgmyggor försvann och plantorna växer så det knakar igen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon